دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

نوبل اقتصاد سال 2023 به یک اقتصاددان آمریکایی به نام کلودیا گلدن رسید.

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر درگیری میان نیروهای رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین، بیش از سه دلار در هر بشکه جهش پیدا کرد.

امروزه اکثر بانک‌های کشور از جمله"بانک ایران زمین" با بروزرسانی خدمات و ارائه تسهیلات و مشوق‌ها توانسته نقش اساسی در توسعه کسب وکار‌ها و رونق اقتصادی داشته باشد.

قیمت طلا امروز، دوشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت زیرا درگیری‌های شدید بین نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی در آخر هفته خطر درگیری گسترده‌تر و علاقه به سرمایه‌گذاری‌های امن مانند طلا را افزایش داد.

قیمت بیت‌کوین طی هفت روز گذشته بیش از سه درصد افزایش یافت، علاوه بر این، 30 روز گذشته خوبی برای آن رقم خورد زیرا در بازه زمانی ماهانه 6.57 درصد افزایش ثبت کرد.

طبق دستور رئیس سازمان امور مالیاتی از ابتدای آبان امسال، واردات شمش طلا از پرداخت مالیات علی الحساب معاف می شود.

رویکرد فعلی اعطای یارانه بنزین به خودرو‌ها به جای افراد، مشکلاتی از جمله محرومیت بخش قابل توجهی از جمعیت بدون خودرو از بهره مندی یارانه به همراه داشته است. علاوه بر این، این رویکرد منجر به یارانه انرژی بیشتر برای افراد با خودرو‌های بیشتر و ثروتمندتر شده و موضوع نابرابری در توزیع یارانه‌ها را تشدید کرده است.

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند واکنش پورابراهیمی به حواشی اخیر گرانی فولاد و سیمان، طلب 100 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی از دولت‌ها، اعلام قیمت دو خودروی چینی، سکه پس از مدت ها 30 میلیونی شد را در بر دارد.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعطای لوح تقدیر به کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان از حسن همکاری و تلاش‌های این بانک در راستای تحقق کمی و کیفی اهداف دولت در برنامه زیست‌بوم ملی اشتغال و اعطای تسهیلات اشتغالزایی از منابع تکلیفی و بودجه سنواتی و حمایت از مشاغل خانگی تقدیر کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران به تابناک اقتصادی گفت: الان کشاورزان نمی‌دانند که قیمت قیمت خرید تضمینی گندم، جو و کلزا برای سال زراعی جدید چقدر خواهد بود. این در حالی است که فصل زراعی در خیلی از مناطق آغاز شده است.

گروه صنعتی ایران خودرو در اطلاعیه ای تاکید کرد، حمل خودروها به روزانه بیش از دوهزار و 500 دستگاه رسیده و ظرف 10 روز آینده تمامی خودروهای شماره گذاری شده تحویل مشتریان خواهد شد.