دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

شرکت ایران خودرو دیزل از آغاز پیش‌فروش انواع کامیون‌های باری و کمپرسی این شرکت از دوشنبه 10 مهرماه و به مناسبت ایام ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) خبر داد.

مدیرعامل بانک دی، به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس، با خانواده سردار شهید حسین همدانی دیدار کرد.

امروز مطالبی همچون عرضه اولیه جدید این هفته چقدر نقدینگی نیاز دارد؟، صدور مجوز افزایش سرمایه چند نماد، پرداخت سود نقدی توسط این دو شرکت بزرگ، کدام نمادها در هفته دوم مهر مجمع برگزار خواهند کرد؟، پیش بینی بازارها | آیا التهاب در این بازارها قابل پیش بینی است؟، قیمت پژو 206 تیپ 2 چند میلیون شد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

هر اندازه که فعالیت های مربوط به تحقیق و توسعه افزایش یابد و حمایت های لازم را از تولیدکنندگان داشته باشیم، افزایش تولید رقم می خورد. از سوی دیگر، تولید محصولات نهایی که منافع زیادی برای کشور دارد، تنها از رهگذر گسترش تحقیق و توسعه در صنایع اتفاق می افتد.

در حالی که با چندین اقدام دولت در 1.5 سال گذشته بازار خودرو پس از مدت‌ها به آرامش رسیده است، اطلاعات واصله از منابع آگاه حاکی از آن است که خودروسازان قصد عرضه خودرو‌های ثبت‌نامی را تا پیش از اخذ مجوز جدید افزایش قیمت ندارند و با دپو محصولات خود، دنبال تحریک تقاضا و برهم‌زدن آرامش بازار خودرو هستند.

ثبت محور شدن مجوزها طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که توسط مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت سال جاری ابلاغ شد موجب می‌شود تا متقاضیان مجوز به موجب اعلام تقاضای خود برای دریافت مجوز و ثبت اطلاعات درخواستی از سوی سامانه‌های مرتبط، مجوز مربوطه را دریافت نموده و عضوی از آن کسب و کار باشند.

شرکت ایسکرا اتوالکتریک ایران با هدف معرفی جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصولات خود در بیست و هفتمین نمایشگاه قطعات تبریز حضور یافت.

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند میلیارد‌ها دلار از سوی عربستان برای پروژه‌های نفت و گاز ایران می‌آید؟، وزیر اقتصاد: از تله رشد اقتصادی پایین و سرمایه‌گذاری صفر خارج شدیم، نرخ دلار در ایستگاه پایانی هفته، تجمیع کارت‌های بانکی و خدماتی در کارت ملی هوشمند و فراخوان دو خودروسازان کره‌ای به دلیل خطر آتش‌سوزی را در بر دارد.

دادستان شهرستان ری از دستگیری یکی از کارکنان اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری حین دریافت رشوه با ارز دلار معادل 15 میلیارد ریال در جریان عملیات تعقیب و گریز خبر داد و گفت: متهم اقداماتی در زمینه تغییر کاربری اراضی داشته است.