دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

یک وزیر دولت معتقد است عرضه سیمان و فولاد در بورس باعث گرانی و افزایش هزینه ساخت مسکن شده و وزیر دیگر می‌گوید دولت برنامه‌ای برای خروج سیمان و فولاد از بورس ندارد.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت: سککوک می‌تواند منابع را به سمت تولید پایدار و حمایت از مشاغل مورد نیاز کشور سوق دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین «همایش ملی ایمنی و بهداشت شغلی» با اهدای لوح تقدیر از دکتر امیر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت مس به دلیل تلاش و زحمات ارزشمند در حوزه ایمنی و بهداشت شغلی تقدیر کرد.

مدیرعامل بیمه البرز در آیین قدردانی از روسای شعب و نمایندگان برتر فروش در طرح شوکا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: امنیت و آسایشی که امروز در جامعه‌مان داریم، مرهون همان بیمه‌ای بود که آن انسان‌های عزیز با خونشان برای ما به یادگار گذاشتند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که سککوک و دیگر سامانه‌های هم‌تراز به گره‌گشایی از تولید منجر خواهند شد و در کاهش تورم نقش ویژه‌ای ایفا خواهند کرد.

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند قالیباف: سامانه بریکس پی جایگزین سوئیفت می‌شود، بانک‌دار روس: وقت کنار گذاشتن سوئیفت است، تراز تجاری منفی در نیم سال اول، بورس منفی در شروع هفته، رشد نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ایران و واکنش ایران خودرو به شایعه دپوی هزاران خودرو در پارکینگ را در بر دارد.

برای نخستین بار در 3 سال گذشته شاهد افزایش نرخ بیکاری در آلمان هستیم، زیرا بدتر شدن اوضاع اقتصادی این کشور شرکت‌ها را به سمت توقف جذب نیرو سوق داده است.

معاون فنی و امور پروژه های گروه مالی گردشگری با اشاره به عملیاتی شدن خط ریلی فرعی مجتمع فولاد بناب در آذربایجان غربی گفت: ایجاد این خط آهن 4 کیلومتری کار بسیار ارزشمندی بود که موجب کاهش تردد جاده ای، مصرف انرژی و زمان حمل بار و محصولات تولیدی مجتمع فولاد بناب شد.

گروه صنعتی ایران خودرو ادعای برخی رسانه ها مبنی بر دپوی خودروها برای افزایش قیمت و ایجاد التهاب در بازار را رد کرد.

رئیس شورای پول و اعتبار مردادماه گفته بود: مجمع انحلال سه موسسه اعتباری تا مهر ماه برگزار می‌شود و در مورد بقیه بانک‌ها نیز با همکاری وزارت اقتصاد برنامه مشخصی داریم. اگر موسسه اعتباری وارد فرایند حل و فصل یا انحلال شود، اتفاقی برای سپرده‌های مردم نخواهد افتاد و مردم کماکان از سپرده‌های خود می‌توانند استفاده کنند.