دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

معاون منابع انسانی گروه بهمن می گوید: گروه بهمن 7600 نفر نیروی انسانی دارد که 2600 نفر آن طی دو سال گذشته به مجموعه پیوسته‌اند و از زمان خصوصی سازی جذب نیروی انسانی 125 درصد افزایش داشته و توسعه خطوط تولید 8 برابر شده است.

به نظر می‌رسد، فعلا خبری از مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه نباشد و باید منتظر تعیین تکلیف انصرافی‌ها از دو مرحله قبل باشیم. از سوی دیگر، وزارت صمت و شورای رقابت نیز حاضر به قبول مسئولیت این سامانه و شفاف سازی در خصوص عملکرد آن نیستند.

محسن رضایی اظهار داشت: یک نقشه راه پروژه‌محوری از زمان رضاخان بر ما تحمیل شده است و هر مجموعه‌ای که می‌آید، فقط می‌خواهد تعدادی پروژه درست کند و جایی در کشور نیست که کلنگ زده نشده باشد و ما فقط 5 هزار همت برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام نیاز داریم.

امروز مطالبی همچون این نمادها سهامداران خود را به خاک سیاه نشاندند!، هر اسکناس دلار در بازار امروز چند؟، همکاری تاصیکو با آرامکو عربستان دوباره کلید می خورد؟، مرد 14 میلیارد تومانی چفیبر | او چقدر از سهام چفیبر را فروخت؟، قیمت خودروهای ایران خودرو اعلام شد، نرخ بهره 7 درصدی دور از انتظار نیست!؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند آغاز عملیات بانکی برای استفاده از منابع ارزی منتقل شده ایرانی به قطر، عقب گرد طلا به کمترین رقم یک ماهه، گندمکاران تا پایان مهر صبر کنند، کاهش قیمت پژو پارس و کوییک و هزینه 100 میلیونی برای دریافت وام 560 میلیونی مسکن را در بر دارد.

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد میزان مصرف گاز طبیعی اروپا حدود 10 تا 15 درصد در مقایسه با دهه قبل از حمله روسیه به اوکراین کاهش یافته است، زیرا قیمت های بالا موجب کاهش شدید مصرف سوخت به ویژه توسط صنایع انرژی بر شده است.

پیشنهاد صادرات محصولات کشاورزی و استفاده از ارز حاصل از این صادرات برای واردات خودرو، به چالش جدی میان مجلس و بانک مرکزی تبدیل شده و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس را هم عصبانی کرده است. هرچند خبر‌ها حاکی از این است که تامین ارز واردات خودرو‌های کارکرده، با منشاء ارز خارجی انجام خواهد شد.

صبح امروز سه‌شنبه 4 مهرماه، همزمان با هفته دفاع مقدس، دهمین یادواره 24 شهید صنعت مس و دو شهید گمنام با حضور دکتر امیر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی مس و محمدعلی نظری فرمانده سپاه استان کرمان و خانواده‌های گرانقدر شهدا در شهر مس سرچشمه آغاز به‌کار کرد.

همزمان با ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس، مراسمی با حضور مدیرعامل بانک دی، اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد بانک و گروه مالی دی و جمعی از کارکنان در محل نمازخانه ساختمان مرکزی بانک برگزار شد.

دبیر کمیته حمایت از کسب‌وکار، با اشاره به طرح مشکلات ناشی از طولانی بودن فرایند تخصیص ارز برای واردات، از ابلاغ بخش‌نامه جدید بانک مرکزی در راستای حل این مسئله خبر داد.

در این سفر معاون ارزی بانک مرکزی نیز فرزین را همراهی می‌کند.