دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند رئیس کل بانک مرکزی: به آینده امیدواریم، پیشنهاد یک نماینده مجلس برای مهار بنگاهداری بانک‌ها، بدهکار بانکی داریم که اصلا فعال اقتصادی نبوده، دوئل دلار و طلا در بازار جهانی، قیمت روز آپارتمان 50 متری در تهران و ریزش قیمت دو محصول ایران خودرو و سایپا را در بر دارد.

شهرداری تهران از امکان شارژ بلیت مترو و اتوبوس با یک اپلیکیشن موبایلی به نام شهرزاد خبر داد.

مدیرعامل شرکت نفت ایرانول از شکستن رکورد تولید پالایشی این شرکت در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

فرزین تاکید کرد: حتما باید ورود افراد متخصص در پست‌های مدیریتی به این شرکت‌ها خارج از کارکرد‌های سیاسی باشد چراکه فشار‌های حاکم در این زمینه به بنگاهداری در سیستم بانکی اسیب وارد می‌کند و معاونت نظارت بانک مرکزی باید برای این بخش برنامه مشخصی داشته باشد.

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت ضمن تشریح تعهدات خودروسازان به انجام گارانتی، از پیوستن همه خودروسازان داخلی به سامانه ملی گارانتی تا پایان ماه جاری خبر داد و تاکید کرد که بهانه‌های خودروسازان برای گارانتی، یک شوخی است.

ما همواره در زمینه‌ی خاتمه دادن به خام فروشی شعار داده ایم و هرگز به آن جامه‌ی عمل نپوشانده ایم. خام فروشی در کشور ادامه دارد و متاسفانه ضربات سنگینی به اقتصاد کشور وارد می‌کند. برای برون رفت از این شرایط باید صنایع را به سمت تحقیق و توسعه و گسترش زنجیره‌ی محصولات سوق دهیم.

امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، افزایش سرمایه بیش از 80 درصد برای این نماد، بزرگترین سهامدار عمده حقیقی ثنوسا کیست؟، تحلیل تکنیکال پارس | حمایت ها و مقاومت های مهم کجاست؟، آیا قیمت طلا در 1950 دلار تثبیت می‌شود؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

درحالیکه عده‌ای در این دولت مدعی ولایت مداری هستند، اما از هر طرف که بررسی شود ده‌ها تدبیر و توصیه رهبری را می‌بینید که بر زمین مانده و توسط مدیران بظاهر انقلابی معطل اجراست.

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند این مدیران بانکی بازخواست می‌شوند، 200 هزار خانه خالی به بازار مسکن عرضه شد، پیشنهاد همتی برای کاهش حجم پایه پولی، زیان ناخالص باشگاه استقلال از 53 میلیارد به رقم 490 میلیارد تومان رسید و واردات خودرو در برابر صادرات پسته فعلا منتفی است را در بر دارد.

اجرای صحیح اصول قواعد حاکمیت شرکتی که در آیین نامه انتظام بخشی شرکت‌های دولتی مصوب شده است، در به نظم درآوردن عملکرد شرکت‌های دولتی موثر خواهد بود. از سوی دیگر، قواعد حاکمیت شرکتی که در آیین نامه مصوب شده است، به استفاده از متخصصان در هیئت مدیره‌ها کمک می‌کند و بستر را برای حضور افراد غیرمتخصص در این سمت‌ها از بین می‌برد.