دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

یکهزار نفر از برندگان وام قرض الحسنه یکصد میلیون ریالیِ پویش مردمی حیدری‌ام بانک سپه، اعلام شد.

پالایشگاه غول پیکر چین سینوپک گفته است که پالایشگاه یا کارخانه پتروشیمی شل در سنگاپور را خریداری نخواهد کرد، بلکه قصد دارد در پروژه گاز طبیعی جفوره آرامکو عربستان به همراه شرکت توتال انرژی سرمایه گذاری کند.

آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در گزارش جدید خود اعلام کرد، افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی در سال گذشته منابع انرژی تجدیدپذیر را رقابتی‌تر کرد، به طوری که 86 درصد از کل ظرفیت‌های تجدیدپذیر نصب‌شده جدید در سال 2022 هزینه‌های کمتری نسبت به برقی که از سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود، داشته اند.

امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، اخبار مهم بورس فردا یکشنبه 19 شهریور، سهامداران تاصیکو بخوانند، گزارش بورس امروز | سه نماد با بیشترین عرضه و تقاضا، کدام زیرمجموعه های تاپیکو در آستانه عرضه اولیه هستند؟، جزییات پذیره‌نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری خودرو | اطلاعیه مهم؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

قیمت هر اسکناس دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در مقایسه با روز کاری گذشته ثابت ماند.

تازه ترین تجزیه و تحلیل اس اند پی گلوبال اینسایت نشان می دهد تولید برق با سوخت گاز طبیعی در آلمان در ماه آگوست نسبت به سال گذشته افزایش یافت، در حالی که سهم زغال سنگ در تولید برق بزرگترین اقتصاد اروپا با کاهش روبرو شده است.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار تهران 28 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد.

رویداد‌های غیرمنتظره در هند و چین، احساسات محتاطانه در بازار اوره را تغییر داده است، به طوری که قیمت‌ها تنها در چند روز در چندین منطقه بیش از 10 تا 25 درصد افزایش یافته است.

افزایش قیمت نفت قرار است به مرحله بعدی صعود دلار کمک کند، زیرا اقتصاد ایالات متحده از رشد آن به عنوان صادرکننده انرژی سود می برد.

پس از اینکه عربستان سعودی و روسیه در هفته گذشته کاهش عرضه را تمدید کردند، قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه به دلیل افزایش قیمت‌های آتی گازوئیل آمریکا و نگرانی‌ها در مورد کاهش عرضه، حدود یک درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح در 9 ماه گذشته رسید.

اوکراین اعلام کرده که از لهستان به خاطر وارد نکردن محصولات کشاورزی شکایت می‌کند. لهستان می گوید این اقدام ثمری نخواهد داشت.

نماینده مرغداران فرانسوی می‌گویند که صنعت مرغداری این کشور نمی‌تواند با ورود مرغ ارزان‌قیمت اوکراین رقابت کنند.