دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

سازمان استاندارد ایران کاملا موافق واردات میلیون‌ها خودروی با کیفت و رقابتی است، اما برخی مغلطه می‌کنند مبنی بر اینکه سازمان استاندارد مخالف واردات خودرو است.

در بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند پیش بینی رئیس بانک مرکزی اروپا از روند تورم، دارایی‌های بلوکه شده ایران کجا هزینه می‌شود؟، افزایش صادرات نفت ایران به چین، آخرین اخطار به 2 پلتفرم اعلام قیمت مسکن، ارزش دلار را در برابر یوان پایین آمد و شناسایی خانه‌های لوکس با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان را می‌خوانید.

فروش اقساطی خودرو های بخش خصوصی در هفته‌های اخیر نه تنها نوید افزایش عرضه خودرو به بازار و تسهیل روند خودرودار شدن متقاضیان را می‌دهد بلکه فروش خودرو با روش‌های متنوع اقساطی می‌تواند آسیب های وارده از افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو در دو سال گذشته را به نوعی برای خریداران جبران کند.

نرخ خرید هر کیلو گندم از کشاورزان 19.500 تومان تعیین شد و بر اساس قانون حداکثر در مدت یک هفته نرخ جدید باید از سوی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس شورای قیمت گذاری کالا‌های اساسی اعلام رسمی شود.

قیمت پنج محصول خودرویی سایپا از سوی شورای رقابت بعد از چندین ماه انتظار متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه در حالی اعلام شد که موجی از گران‌فروشی را به همراه داشت.

امروز مطالبی همچون افزایش نرخ دلار در آخرین روز کاری هفته، صعود قیمت نفت به قله 10 ماهه!، پیش بینی قیمت طلا و سکه در آینده‌ای نزدیک، سنگین‌ترین ورود پول حقیقی به این نماد، سیگنال رشد نماد‌های پالایشی‌ها توسط روسیه و عربستان چیست؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

در بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند سوئیفت برای انتقال 6 میلیارد دلار ایران باز شد، کشف 20 میلیون دینار ارز قاچاق، بازگشت سکه به کانال 28 میلیون، نگاه سرمایه گذاران طلا به آمار‌های تورمی آمریکا و انتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از کمیسیون تلفیق را می‌خوانید.

چند روز تا پایان نیمه نخست سال باقی مانده است، اما هنوز خبری از اجرای یک قانون مهم خودرویی در دولت نیست. خاندوزی در این باره با اشاره به مساله ارزی در بانک مرکزی به تابناک گفت: امید ما این است که تا مهر به پایان نرسیده، این مصوبه را در هیات دولت هم داشته باشیم.

قراضه فولاد یا SCRAP نوعی فرآورده فلزی به شمار می‌آید که در گذشته مصرف شده و هنوز امکان بازیافت آن فراهم است. البته قراضه فولاد با ضایعات آهن تفاوت دارد. خوب است بدانید که استفاده مجدد از ضایعات فولاد امکان پذیر نیست.

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) برگزار و حسین عطار به عنوان مدیرعامل این هلدینگ دارویی معرفی شد.

یوگنی آمبروسوف، معاون مدیرعامل شرکت نواتک روسیه گفت این شرکت قصد دارد صادرات محموله های تجاری از پروژه LNG 2 قطب شمال را در اواسط ژانویه 2024 آغاز کند و در نظر دارد ماهانه سه تا پنج محموله به شرق بفرستد.

قیمت نفت برنت امروز به 92.80 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم در 10 ماه گذشته به حساب می آید. به نظر می‌رسد این افزایش قیمت ناشی از فشار تولید توسط تولیدکنندگان بزرگ نفتی مبنی بر کاهش عرضه باشد.

عضو هیات‌مدیره بانک تجارت با شرکت در اولین جلسه اعضای جدید هیات‌مدیره شرکت بیمه تجارت نو، بر تداوم حمایت صددرصدی این بانک، به عنوان یکی از سهامداران عمده این شرکت تاکید کرد.

رئیس منطقه خراسان بانک شهر، گفت: با هدف بهره مندی زائران رضوی از خدمات بانکی و رفع دغدغه های آنان در این حوزه، تمهیدات ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده ایم.

چهل و سومین دوره جشنواره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک سپه تا پایان شهریورماه سال جاری تمدید شد.

همراه اول توانست با تکیه بر ظرفیت‌های ویژه‌ای که به مناسبت اربعین 1402 در تعامل با اپراتورهای عراقی فراهم آورد، بیش از 10 میلیون دقیقه ترافیک مکالماتی و 650 ترابایت ترافیک اینترنتی را از مسیر رومینگ بین‌المللی مدیریت کند.