دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران به مناسبت نود و پنجمین سالروز تاسیس بانک ملی ایران پیامی به شرح زیر صادر کرد:

اگر این سامانه به درستی پیاده سازی شود، می‌تواند با اشراف به اطلاعات مودیان به افزایش عدالت در اخذ مالیات منجر شود. همچنین امکان مالیات گیری از کسانی که به فعالیت‌های سوداگرانه و مخرب مشغول هستند، فراهم می‌شود و در نتیجه انگیزه افراد به سرمایه گذاری در فعالیت‌های مولد بیشتر می‌شود.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار تهران 27 میلیون و 950 هزار تومان معامله شد.

باید حمایت‌های دولت از صنایع به سمت هوشمند شدن برود و در ازای هدایت منابع و سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره ارزش صنایع، دولت از صنایع حمایت کند تا این بازی برد برد در نهایت منجر به بهره‌وری بیشتر و رشد اقتصادی واقعی شود.

امروز مطالبی همچون جزئیات نحوه خرید دلار با کارت ملی، رشد دلار بر کدام سهام بورسی تاثیر می‌گذارد؟، فنی های بازار از قیمت طلا و سکه چه می گویند؟، شفاف سازی این سه نماد بر روی کدال نشست، اخبار مهم بورس فردا دوشنبه 20 شهریور، رشد قیمت نفت چه اتفاقی را برای پالایشی ها رقم خواهد زد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

محسن رضایی با یادآوری فرمایش رهبر انقلاب در مورد «فردا را فدای امروز نکردن» در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: هرچه برنامه‌های ما کوتاه‌مدت‌تر باشد مشکلات عمیق‌تر خواهد شد فلذا باید برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای افق‌های دوردست و ضمنا با سرعت انجام بگیرد.

رویترز در گزارشی اعلام کرد که انتظار می‌رود قیمت گاز روسیه برای چین در چند سال آینده به طور پیوسته کاهش یابد و بسیار کمتر از آنچه مسکو به اروپا می فروشد، باشد.

ورتکسا در گزارش نوشت که، بازار نفت هنوز تاثیر کامل کاهش تولید عربستان سعودی را احساس و درک نکرده است، چراکه اگر بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان سطح صادرات را پایین نگه دارد، این مساله می‌تواند به بازار به شدت فشرده‌تر منجر شود.

بیت‌کوین در میان نوسانات 26 هزار دلاری به بالاترین حد خود با بیش از 500 هزار آدرس جدید روزانه رسید.

به اعتقاد مدیر بخش همکاری‌های اقتصادی در وزارت خارجه روسیه، راه رسیدن به واحد پولی بریکس، فرآیند طولانی‌مدت و دشوار است.