جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

سود شرکت هواوی تکنولوژیز در سال 2021 تحت تاثیر سود حاصل از فروش دارایی‌های این شرکت، 76 درصد رشد کرد.

رستوران‌ها و اماکن تفریحی در سنگاپور پس از اعلام دولت برای کاهش محدودیت‌ها با افزایش رزرو مواجه شدند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش 5 میلیارد مترمکعبی مصرف گاز طبیعی کشور در سال 1400 در مقایسه با سال 1399 خبر داد و گفت: در سالی که گذشت 238 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شد.

درحالی که تولیدکنندگان بزرگ نفت نظیر امارات و عربستان، تمایلی برای افزایش تولید ندارند و ریاض نمی‌خواهد با این کار خود را در مقابل مسکو قرار دهد، انتظار می‌رود، تولید نفت اوپک پلاس تغییر چندانی نداشته باشد.

وزیر انرژی عربستان سعودی در گفت و گو با شبکه سی ان بی سی تاکید کرد موجودیت اوپک پلاس در گروی آن است که ماموریتش برای تثبیت قیمت نفت را از دیگر مسائل ژئوپلیتیکی جدا نگه دارد.

واردات برنج در سال گذشته بیش از 42 درصد افزایش داشته است، این کالای اساسی سالی پرحاشیه در واردات و البته تولید داخلی به همراه داشت.

رئیس جمهور به همراه وزیر راه و شهرسازی، با حضور در شهرستان پردیس از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر قرار گرفت و دستور تسریع در تکمیل واحدهای باقیمانده را صادر کرد.

قیمت سکه امروز با کاهش 50 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به 12 میلیون و 400 هزار تومان رسید.

با تقویت ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و در حالی که فعالان بازار به گفت‌وگوهای صلح روسیه و اوکراین چشم دوخته‌اند، طلا با کاهش نرخ، هر اونس طلا 1911.79 دلار فروخته شد.

بر اساس گزارش سوئیفت، ارز ایالات متحده تنها در ماه فوریه با کاهشی بیش از 1 درصدی در معاملات تجاری دنیا روبرو بوده است.

بیش از 6 میلیون و 300 هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر 2659 هزار میلیارد ریال در بهمن ماه 1400 در کل کشور مبادله شد.

مدیرعامل شرکت سیمان تامین با تاکید بر ضرورت اتکا به توانمندی داخلی در صنایع کشور گفت: مجموعه‌های دانش‌بنیان در حل مسائل مبتلابه صنعت سیمان در حوزه‌های انرژی و معدنی تحت حمایت شرکت سیمان تامین قرار دارند.

آزمایشگاه تمام اتوماتیک شرکت سیمان آبیک به عنوان دومین آزمایشگاه بزرگ تخصصی در خاورمیانه که مطابق با به روزترین متدهای دنیا از سوی متخصصان داخلی طراحی شده، نصب و راه‌اندازی شد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: برای افرادی که بیمه آن‌ها از ابتدای فروردین امسال بوده تمهیداتی در نظر گرفته خواهد شد.

شعبه نفت ستاره خلیج فارس بانک ملت در استان هرمزگان، با حضور رضا دولت آبادی مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد این بانک به صورت رسمی گشایش یافت.

در ادامه درخشش و مدال‌آوری هندبالیست‌های ایرانی با حمایت ایرانسل از این رشته ورزشی، تیم‌های ملی هندبال ساحلی بزرگسالان و نوجوانان ایران هم با کسب مدال طلا در رقابت‌های قهرمانی آسیا، به مسابقات قهرمانی جهان راه یافتند.