جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

به منظور ایجاد ارتباط دوسویه بین کارکنان و مدیران ارشد بانک و طبق سنت سال های گذشته، مدیرعامل بانک ایران زمین در ابتدای سال جدید از شعب استان تهران دیدار کرد.

صالحی‌نیا از دوره وزارتخانه‌های سابق صنایع سنگین و صنایع و معادن در بخش صنعت کشور جز مدیران میانی به حساب می‌آمد ولی با تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره غضنفری با حفظ عنوان مدیر کل ماشین سازی و صنایع محرکه این وزارتخانه به عنوان معاون امور صنایع و اقتصادی این وزارتخانه جدید التاسیس نیز انتخاب شد.

قیمت نفت تحت تاثیر مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه و نگرانی‌ها از کاهش تقاضا برای سوخت در چین، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی کاهش یافت و به روند کاهشی روز گذشته ادامه داد.

شرکت خودروسازی جنرال موتورز و گروه فولکس واگن چین اعلام کردند که فعالیت‌های شانگهای آنها تحت تاثیر محدودیت‌های کرونایی شهر قرار نگرفته است تا از گسترش کووید -19 جلوگیری کنند. هر دو شرکت کارخانه‌هایی را در این شهر به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری مشترک با خودروساز دولتی چینی سایک موتور اداره می‌کنند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بازار مسکن دست کم از هفت متغیر تاثیر می‌گیرد که پیش‌بینی آن را دشوار می‌کند اما با توجه به ثبات این بخش در سال گذشته، اخبار مثبت از مذاکرات وین، نبود ظرفیت رشد و تکمیل دوره رونق، انتظار یک بازار آرام را در سال 1401 داریم.

پس از معطلی‌های بسیار در سال گذشته برای اخذ مالیات از خانه‌هالی خالی، سازمان امور مالیاتی سرانجام در اواخر دی ماه سال گذشته، لیست خانه‌های خالی را اعلام و فرایند اخذ مالیات از این واحدهای مسکونی را آغاز کرد که توانست حدود یک میلیارد وصول مالیات از این محل داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه «بررسی راهکارهای مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم یدکی خودرو» اعلام کرد: طرح ویژه وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی با پنج اولویت کالایی از 15 فروردین ماه امسال، آغاز می‌شود.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نخستین افت بورس در سال جدید، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ توصیه‌هایی برای سرمایه گذاری در بازار سهام، انباشت دارندگان بلندمدت بیت‌کوین به بالاترین حد خود رسید، قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی تنظیم بازار چقدر است؟ و ریزش قیمت نفت را در بر دارد.

فعالان بازار ارز در سومین روز هفته شاهد نوسان محدود دلار و یورو بودند. این در حالی است که در اولین روز هفته، نرخ دلار با رشد همراه شده بود و یک کانال بالاتر رفته بود.

قیمت سکه امروز با افزایش 70 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به 12 میلیون و 450 هزار تومان رسید.

قیمت طلا در روز دوشنبه با افزایش شاخص دلار و ثابت‌ماندن بازدهی خزانه‌داری آمریکا نزدیک به بالاترین حد در چند ماه اخیر و تمرکز سرمایه‌گذاران بر مذاکرات صلح روسیه و اوکراین در این هفته کاهش یافت.