پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

معاون وزیر راه و شهرسازی از عملیات اجرایی 864 هزار واحد در قالب نهضت ملی و اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 5 میلیون 200 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند و متقاضیان تا پایان سال جاری برای نام‌نویسی فرصت دارند.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با این ادعا که اطلاعات درست و جامعی از وضعیت فعلی صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) قرار نمی‌گیرد، اعلام کرد که در حال حاضر شاهد کمترین سطح تعامل بین وزارت صمت و صنعت قطعه‌سازی طی 10 سال اخیر هستیم.

با دستور مرجع قضایی به گمرک ایران، محموله لوازم خانگی برند آلمانی "بوش" به اتهام قاچاق و جعل اسناد توقیف و از مرجوع شدن آن جلوگیری شد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید آنچه که در فردای پس از تحریم‌ها اهمیت دارد، برنامه ریزی دقیق ایران برای استفاده از ظرفیت‌ها در بازسازی اقتصاد است.

با افزایش قیمت نفت به دنبال تحریم های روسیه، قیمت بنزین در آمریکا طی دو هفته گذشته 11 درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال 45 درصد افزایش قیمت را ثبت کرد.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروش و کافه قنادی تهران، گفت: اگرچه قیمت برخی مواد اولیه تولید شیرینی افزایش یافته اما عرضه شیرینی برای شب عید، همان قیمت مصوب در تیرماه امسال است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در همایش "زنجیره خودروسازی در افق 1401"، با بیان اینکه به ازای تولید هر خودرو تیبا بیش از 77 میلیون تومان زیان به سایپا وارد می شود، گفت: در سال 1401 خودرو تیبا از زنجیره تولید سایپا حذف می شود و فقط به اندازه تعدادی که ثبت نام کردند و تعهداتی که داریم این خودرو تولید خواهد شد.

کمیسیون تلفیق مجلس در بررسی لایحه بودجه 1401، افزایش شدید تسهیلات تکلیفی را مصوب کرد که این موضوع با انتقادات زیادی مواجه شد و رهبر انقلاب دستور خودداری از تحمیل تسهیلات تکلیفی به بانک‌ها را به نمایندگان دادند، اما مجلس روز گذشته بخشی از آن را بدون تغییر مهمی تصویب کرد.

حسن شجاعی علی آبادی، تبدیل درگاه ملی مجوز‌های کشور به تنها درگاه صدور مجوز را انقلاب بزرگی در کسب و کار‌ها خواند. به گفته وی ریشه عدم همکاری دستگاه‌ها در صدور مجوز، تعارض منافع موجود در مدیران متولی صدور مجوز است.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تداوم روند مثبت بورس، نماد سرخابی‌ها 2 هفته تا نهایت یک ماه بعد از پایان پذیره نویسی باز می‌شود، طرح تعاونی شدن سرخابی‌ها منتفی نشده است، سقوط 50 درصدی یا رویای 500 هزار دلاری بیت کوین؟!، رکورد 14 ساله قیمت نفت شکسته شد و اونس طلا از مرز 2000 دلار گذشت را در بر دارد.

براساس تصمیم مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، حوزه فعالیت لیزینگ ایران خودرو به فروش و واگذاری خودروهای دست دوم توسعه می‌یابد.

مسعود اسم‌خانی، سرپرست هلدینگ تاپیکو در حکمی مصطفی مومنی را به عنوان سر‌پرست شرکت نفت ایرانول منصوب و جایگزین محمد زارع پور اشکذری کرد.