پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

نگاه عبدالعلی‌زاده در حوزه ساخت‌وساز، سپردن کار به دست حرفه‌ای‌ها با کلیدواژه انبوه‌سازان بود؛ رویکردی که در نگاه اول قابل‌قبول بود؛ اما در اجرا با پدیده‌ای به نام گران‌فروشی در پایتخت همراه شد. به‌گونه‌ای که با سپردن زمین از سوی دولت به انبوه‌سازان آن هم به قیمت روز، بهای تمام شده مسکن بالا رفت.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه در خرداد امسال برای خانوارهای کشور به 36.1 درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، 0.9 واحد درصد کاهش یافته است.

بوگاتی توربیون با ترکیبی از مشخصات فنی شگفت‌انگیز و استایل فوق‌العاده زیبا، تیتر یک خبرها شده است. اما در بین انبوهی از ویژگی‌های جذاب، چیز جالبی وجود دارد که ممکن است متوجه آن نشده باشید.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه رشد تولید بدون توجه به صنعت امکان‌پذیر نیست، سیاستگذاری دولت مردمی در این بخش مبتنی بر راهنمایی‌های رهبری معظم انقلاب و تمرکز بر توسعه بنگاه‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان را از جمله دلایل توفیقات و دستاوردهای این وزارتخانه دانست.

سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در روستاهای اتراباد علیا و اترآباد سفلا در شهرستان بجنورد، با حضور وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: برنامه نوبت‌بندی برق و خاموشی به صنایع فولادی اعلام شده و در حال اجراست.

قائم مقام پیشین وزارت نفت در امور بین الملل و بازرگانی با توضیح این نکته که مشکل ناترازی بنزین را نمی توان با واردات حل کرد، گفت: ناترازی انرژی چالشی است که باید از اساس حل شود و راهکارهایی مانند واردات و تهاتر فقط صورت مساله را پاک کرده و منجر به ناترازی در بودجه می شود.

بودجه مرتبط با قانون جمعیت در 1403 نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار ثبات را تجربه کرده است و ارزش هر اونس به 2,321 (دو هزار و سیصد و بیست و یک) دلار رسید.

طی 3 ماهه امسال 6.6 تن شمش طلا از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 3 برابر شده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران به تابناک گفت: شرایط اقتصادی کشور، خاص است و امیدوارم هر کسی که سکان‌دار اجرایی کشور شد، بتواند سفره مردم را رنگین‌تر، فضای تولید و اشتغال را بازتر و محیط کسب‌وکار را مناسب‌تر کند.

لایحه اصلاح قانون سامان‌دهی صنعت خودرو در شرایطی هفته گذشته از سوی هیات دولت تصویب شد که عنوان می‌شود این لایحه در راستای تسهیل واردات خودروهای برقی تصویب شده است. در این لایحه شرط «انتقال فناوری» برای واردات خودروهای برقی حذف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، گفت: در شرایط کنونی اگر مالکی قصد داشت اقدام به انعقاد قرارداد بیش از 26 درصد کند اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، مشاور املاک را متخلف می‌داند و با آن برخورد خواهد کرد.

اسفندماه سال گذشته سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شد اما در این میان، هشت شرکت بدعهدی کردند تا عده ای از دریافت به موقع سود سهام عدالت شان جا بمانند.

کارشناس بخش معدن مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: عدم هماهنگی و تفاهم وزارت صمت با دستگاه‌های ذی ربط برای پیشبرد اهداف توسعه بخش معدن موجب‌شده که این تداخل‌ها و تعارض‌ها به مانع بزرگی برای تولید و بهره برداری در حوزه معدن و صنایع معدنی تبدیل شود.