پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

بر اساس داده‌های کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در آبان‌ماه سال 1402، بانک آینده با سهم از بازار 12.4 درصدی، رتبه دوم سهم از بازار مانده منابع اشخاص را به‌خود اختصاص داد.

نشست ویژه بررسی و رصد عملکرد سه ماهه شرکت‌های تابعه تاپیکو با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) برگزار شد.

نرخ بهره بین بانکی در هفته پایانی خرداد با افزایش سه صدم درصدی به 23.66 درصد رسید.

تاکنون 12 حراج سکه طلا در مرکز مبادله ایران برگزار شده که در مجموع 178 هزار و 610 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان فروخته شده و سهم ربع سکه بیش از دیگر قطعات بوده است. بر این اساس، سیزدهمین حراج سکه طلا دوشنبه (چهارم تیرماه) برگزار می‌شود.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به 46 هزار و 19 تومان و حواله دلار نیز به 42هزار و 952 تومان رسید.

امروز قیمت سکه امامی به 40,500,000 (چهل میلیون و پانصد هزار) تومان رسید که نسبت به 2 روز پیش، بدون تغییر است. قیمت طلا اما روند نزولی را در پیش گرفته است.

رئیس کمیته خودروی ستاد محمدباقر قالیباف با بیان اینکه شاخص‌ها و آمار‌هایی که در بخش خودرو وجود دارد نشان‌دهنده وضعیت بحرانی این بخش است، اظهار امیدواری کرد: سایر نامزدها هم در خصوص مشکلات این بخش به صورت شفاف و تخصصی با مردم سخن بگویند.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه هزار کانتینر مربوط به پرونده چای دبش توقیف و در اختیار این سازمان قرار گرفته است، گفت: اَبَر پرونده‌های رسوبی مربوط به دهه‌های 70 و 80 در دولت سیزدهم با تاکید شهید آیت‌الله رئیسی تعیین تکلیف شد.

امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار روند نزولی را تجربه کرده است و ارزش هر اونس به 2,321 (دو هزار و سیصد و بیست و یک) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش 1.76 درصدی داشته است.

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران به 46,001 (چهل و شش هزار و یک تومان) رسید.

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی ایران گفت: جذب 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی یک موضوع ایده آل است، اما در شرایط تحریم امکان‌پذیر نیست و نهایتاً حدود 50 میلیارد دلار در صنایع غیرنفتی و بدون تحریم امکان جذب سرمایه وجود دارد.

یک اقتصاددان به ادعای قاضی‌زاده هاشمی درباره تحریم‌ها پاسخ داد.

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در کشور ما تولیدکنندگان و عرضه کنندگان از افزایش تورم نفع می‌برند چرا که هزینه‌ای که به آنها متحمل می‌شود متناسب با تورم نیست و این مهم است که تناسبی در خصوص تورم و حقوق ها داشته باشیم.

رییس کمیته خودروی ستاد «محمدباقر قالیباف» با بیان اینکه حال صنعت خودروسازی خوب نیست، گفت: کاهش مداخله دولت، آزاد سازی واردات و رفع قیمت گذاری دستوری سه ضلع مثلثی هستند که می‌توانند این صنعت را نجات دهند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به نوسانات در بازار سکه و طلا در هفته اخیر و حاکم بودن آرامش بر بازار داخل، گفت: علیرغم افزایش 31 دلاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی، سکه نوسان جزئی افزایش قیمت داشت و حتی قطعات کوچک‌تر سکه با کاهش قیمت همراه شدند؛ اما طلا با توجه به صعود قیمت‌های جهانی مسیری متفاوت از قطعات کوچک سکه داشت و با افزایش قیمت روبرو شد.

امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار روند صعودی را تجربه کرده است و ارزش هر اونس به 2,362 (دو هزار و سیصد و شصت و دو) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.8 درصدی داشته است.