پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

در مرکز خرید الصفا، در کنار مسجد الحرام در مکه، مغازه ها به صورت شبانه روزی باز هستند و زائران عطر، لباس، سجاده، خرما و سوغاتی‌هایی دیگر از این دست را می‌خرند.

بهای نفت در معاملات روز جمعه بازار آسیا تغییر چندانی نداشت اما در بحبوحه سیگنال‌های بهبود تقاضا و کاهش ذخایر نفت و سوخت در آمریکا، به سوی ثبت دومین رشد هفتگی متوالی پیش می‌رود.

یکی از نامزدهای ریاست جمهوری گفته است: راه برون رفت از شرایط کنونی، افزایش صادرات است. در واکنش به این اظهارنظر، رئیس کنفدراسیون صادرات به تابناک گفت: این سخن، خیلی پسندیده و باعث خوشحالی فعالان اقتصادی است؛ ولی سوال اصلی این است که با چه مکانیزم و طرحی؟ با نرخ ارز دستوری و روابط بانکی تحریم شده؟

منابع نشریه The Bell ادعا می‌کنند که دو ماه قبل از راه‌اندازی همستر کامبت، یعنی زمانی که هیچ‌کس هنوز نام آن را نشنیده بود، همزمان با دامنه اینترنتی اصلی این بازی، یک دامنه دیگر نیز دقیقا با نام (Hamsterkombat) با پسوند «دات کام» ثبت شده است.

با ورود حجاج به مکه در آستانه آغاز مراسم حج در اواخر این هفته، تجارت در عربستان سعودی رونق دوچندان پیدا خواهد کرد.

پس از آغاز به کار خط تولید سرسیلندر و خط رنگ رباتیک آبی پوشان کرمانی در ابتدای هفته جاری، خط تولیدگیربکس CVT و باک پلیمری خودرو کرمان موتور باحضور وزیر صمت افتتاح شد.

بازار خودرو در سال جدید، روز‌های بهاری متفاوتی را تجربه کرد، به‌طوری که در آغازین روز‌های بهار، در شرایطی به واسطه تنش میان ایران و اسرائیل قیمت خودرو اوج گرفت که در اواخر ماه جاری روند نزولی چشمگیری به خود گرفته است.

سهامداران بانک تجارت با تصویب صورت‌های مالی منتهی به 29 اسفند 1402 این بانک بزرگ بورسی کشور، با تقسیم 66 ریال سود نقدی از مجموع ریال سود محقق شده به ازای هر سهم موافقت کردند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا صبح روز پنج شنبه 31خردادماه، از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران بازدید کرد.

یارانه کمک معیشتی مرحله 160 مربوط به خرداد 1403 به حساب سرپرست خانوار در سراسر کشور واریز و از ساعت 24 قابل برداشت است.

هر قطعه سکه طرح جدید امروز (پنجشنبه، 31 خرداد ماه) با افزایش 220 هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، 40 میلیون تومان معامله شد.

رگولاتور هند از وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات خواسته بود دسترسی آنلاین به این صرافی‌ها را مسدود کند.

مدیرکل دفتر بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه در توییتی از سلب اختیار این وزارتخانه در قیمت گذاری بلیت هواپیما خبر داد وگفت که در این ماجرا لحظه ای از دفاع از حقوق شهروندان عقب ننشستیم، اما شرمنده شدیم.

قیمت پایه میوه‌های تابستانه در بازارهای مرکز تهران به ازای هر کیلوگرم 100 هزار تومان است و آنچه از سوی فروشندگان به‌عنوان قیمت اعلام می‌شود، بهای نیم کیلوگرم میوه آن هم به صورت غیر شفاف است؛ به نحوی که یک کارشناس، کمیابی میوه‌های تابستانه و حضور دلالان را از دلایل اصلی گرانی میوه در تابستان اعلام کرد.

امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار روند نزولی را تجربه کرده است و ارزش هر اونس به 2،327 (دو هزار و سیصد و بیست و هفت) رسید که نسبت به روز قبل، کاهش 0.3 درصدی داشته است.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی‌، از رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت دخالت دولت در قیمت‌گذاری بلیت هواپیما خبر داد.