پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

آن‌طور که وزیر راه و شهرسازی بیان کرده، مصوبه سقف اجاره‌بها در شورای مسکن استان‌ها و شورایعالی مسکن تصویب شده و هفته آینده در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

عیسی زارع‌پور در نشست خبری پیرامون ارائه عملکرد هزار روزه خدمت دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات گفت: یکی از مأموریت‌های مهم ما توسعه ارتباطات زیرساخت‌ها است. در این مدت کارهای بزرگی آغاز شده و به اتمام رسیده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده تحقیقات اتریوم 2.0 را متوقف کرد.

آیین رونمایی از اتوبوس 12 متری برقی شهری و 9 متری بین شهری با حضور مقامات شهری و مدیران صنعت حمل و نقل برگزار شد و مدیران گروه بهمن تاکید کردند زیرساخت‌های لازم برای داخلی‌سازی خودرو در گروه بهمن مهیاست.

شرکت صنایع تولیدی کروز در نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو 1403 که از تاریخ 29 خرداد تا یک تیر برگزار می‌شود، فعالیت ها و توانمندی های خود را به نمایش می‌گذارد.

نظرات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 1403 در رابطه با موضوع رشد اقتصادی بر چند محور از جمله: سرمایه گذاری خارجی، افزایش بهره وری، مدیریت صحیح، تعامل با جهان و افزایش قدرت پول ملی دلالت دارد.

امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار افزایش را در پیش گرفته است و به 2,328 (دو هزار و سیصد و بیست و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.04 درصدی داشته است.

بانک ملی ایران در راستای حمایت از اقشار مختلف جامعه و ایجاد سهولت دسترسی عموم مردم برای دریافت وام قرض الحسنه و با نرخ 2 تا 4 درصدی، اقدام به اجرای طرحی با نام «مهربانی ملی» کرده است که علاقمندان می توانند با مشارکت در این طرح تا سقف سه میلیارد ریال (300 میلیون تومان) وام قرض الحسنه دریافت کنند.

تحلیلگر بازار‌های مالی معتقد است؛ برای بهبود اوضاع بورس، باید متغیر‌های تاثیرگذار تغییر کنند و اثرات آن را به‌صورت پایدار در بورس ببینیم؛ نه اینکه با صحبت های یک کاندیدا انتظار داشته باشیم که حال و هوای بورس کاملاً تغییر کند.

بازار خودرو در چهارمین روز هفته و پس از یک روز تعطیل، همچنان در مسیر نزولی حرکت می‌کند.

در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بالاترین نرخ تورم در رومانی با 5.8 درصد، بلژیک با 4.9 درصد و کرواسی با 4.3 درصد ثبت شده است.

نرخ بیکاری زنان 15 تا 24 در سال گذشته نسبت به سال 1401 بالغ بر 4 درصد کاهش یافته، اما با این وجود همچنان بالاتر از 30 درصد است.

در شرایطی که کشور با بحران‌های متعدد مالی و زیرساختی مواجه و حلقه تنگ تحریم‌ها فشار معیشتی بر مردم را دوچندان کرده است، شنیدن خبر اختلاس و تخلف مالی و یا اخلال در نظم اقتصادی کشور تحمل وضعیت موجود حاکم بر اقتصاد را سخت‌تر کرده و هزینه‌های هنگفتی را به کشور وارد می‌کند.

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تحقق رشد 8 درصدی در هیچ حالتی برای 4 سال آتی امکان‌پذیر نیست، تاکید کرد: در حال حاضر اکثر بنگاه‌های کوچک و متوسط کشور، با ظرفیت حدود 40 یا 50 درصد کار می‌کنند و اگر این مشکل حل نشود، تورم نیز از بین نخواهد رفت و رشد نیز محقق نمی‌شود.

امروز قیمت طلا بالا رفت، قیمت سکه امامی به 40,100,000 (چهل میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به 2 روز پیش، افزایش 0.37 درصدی داشته است.