یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت که غرور عربستان سعودی و امارات در این کشور در هم شکست.

دادستان کل کشور گفت: القای ناامنی در جامعه مطلوب نیست و کشور ما امن است.

رئیس‌جمهور اقدام وزارت بهداشت در تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادن بیش از پنج میلیون نفر و همچنین کمک به خانواده‌های نابارور را خبر خوب این روزها دانست.

- دادستان کل کشور در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: «به منظور حفظ جان، سلامت و اموال مردم و پیشگیری از تکرار حوادث دلخراش، تدابیر اجرایی عاجل و موثر به منظور ایمن‌سازی بناها یا اماکن خطرناک اعم از مراکز خرید، برج های مسکونی، دالان ها و پاساژها و سایر ابنیه به ویژه ساختمان‌های فرسوده که محل تردد عموم مردم است اتخاذ گردد.»

رئیس‌جمهور ترکمنستان با اشاره به سی‌اُمین سالگرد روابط دو کشور خطاب به رهبر انقلاب گفت: از طرف خود و همچنین ملت ترکمنستان از جنابعالی به دلیل حمایت‌های همیشگی از تعمیق روابط ایران و ترکمنستان تشکر و قدردانی می‌کنم.

اگر شما متکی بر نقاط منفصل ساکن باشید همان روزهای اول جنگ قدرت پشتیبانی را از دست می‌دهید، بنابراین امروز همه ارتش‌ها آماد توزیعی را در دستورکار خود قرار می‌دهند. مفهوم این الگو آن است که ما نیازمند تحرک هستیم لذا چالاکی و تحرک در سامانه‌های آمادی مد نظر است.

نتیجه این روند هم تعطیلی تولید، رکود تورمی، کسری بودجه شدید، افزایش نقدینگی و کم‌رمق شدن اقتصاد ملی بوده است.

یکی از عوامل خرابکار دخیل در هک سامانه‌های شهرداری تهران شناسایی و دستگیر شد.

مقامات ارشد ایران و ترکمنستان در حضور سید ابراهیم رئیسی و امامعلی رحمان روسای جمهور دو کشور، 13 سند همکاری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل، سرمایه‌گذاری، تکنولوژی‌های نوین، محیط زیست، ورزشی، انرژی، قضایی، آموزشی و تحقیقاتی و گردشگری به امضا رساندند.

واقعیت‌های اقتصادی خود را بر هر شخص و گروه و دولتی تحمیل می‌کند. همان روزی که متوهمانه می‌گفتند اگر چنین وچنان کنیم به راحتی به مقام‌های اول و دوم اقتصاد جهانی می‌رسیم، یا با یک میلیون تومان ایجاد شغل می‌کردند!

سخنگوی دولت اعلام کرد: با ثبت رکوردی جدید، پروازهای عبوری از آسمان ایران در اردیبهشت 97 درصد افزایش داشته است.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از عملکرد جزیره‌ای دولت در افزایش حقوق‌ها گفت: طبق گفته مدیرعامل یکی از شرکت‌های صنعتی، حقوق نگهبان یک شرکت 40 میلیون تومان شده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان در مورد عملکرد فدراسیون سوارکاری را در دستور کار دارند.

سید ابراهیم رئیسی از سردار بردی‌محمداف همتای ترکمنستانی خود در مجموعه سعدآباد استقبال رسمی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تقدیر از زحمات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به نظرم 2 الی 3 وزیر دیگر پیشگام شده و با استعفای خود کاری کنند انرژی دولت و مجلس صرف مسائل اصلی مردم از جمله معیشت شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن تاکید براینکه ما مشکلی برای ادامه تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی نداریم، گفت: البته در صورتی که آنها به تعهدات خود در برجام عمل کنند، آژانس باید در چارچوب پادمان کار خودش را نسبت به ما دنبال کند.