یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

امور نمایشی در قوه قضاییه ممنوع، فرمول مقابله با قاچاق آرد، ترس از حمله ایران، شوخی تلخ 25 درصدی با مستاجران، لزوم برخورد جدی با آمران آمدنیوز‌های داخلی، افزایش 9 برابری اجاره‌بها در ده سال، دستورهای رئیس عدلیه برای کاهش هزینه‌های دادرسی و مصوبه عجیبی که به تصویب مجلس رسید، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا، در جریان سفر اخیر خود به ایران و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی ضمن اعلام ترسیم یک نقشه راه برای ادامه همکاری‌ها با تهران بر ایستادگی و مقابله همه‌جانبه در برابر تهاجم آمریکا و مواضع مواضع ضداستعماری و ضداستکباری ونزوئلا تأکید کرد.

با توجه به بررسی‌های هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه هیأت وزیران در خصوص تعیین مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال 1401 مغایر قانون شناخته و برای اصلاح به دولت ارجاع شد.

رئیس دستگاه قضا با برشمردن موارد و مصادیقی از بالا بودن هزینه‌های دادرسی، به مسئولان قضائی دستور داد تا تمامی مساعدت‌های لازم را در قبال افراد زیان‌دیده، انجام دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد که با خدمت به مردم، روحیه فداکاری و گذشت اجازه نمی‌دهیم که دست دشمن به حریم امنیت ما برسد و امنیت را مردمی می‌کنیم.

مدیر حوزه های علمیه در پیامی، درگذشت مرحوم حاج اسدالله نوری را به وزیر آموزش و پرورش تسلیت گفت.

وحیدی گفت: در زمینه آوردن مردم به صحنه دچار ایستایی شدیم و دولت هر روز سنگین‌تر شد و انتظارات زیادی از دولت شکل گرفت. در حالیکه دولت را باید به مردم واگذار کنیم. اشتباه است که همه جنبه‌های حکمرانی را به دولت واگذار کنیم. تمرکزگرایی اشتباه است.

نماینده تبریز در مجلس گفت: زنان و مردان از نظر جمعیت برابر هستند چطور می گویند زنان با مردان خارجی ازدواج کنند پس برای مردان چه راه حلی دارند؟ اگر قرار است راه حل دهیم راه حلی باشد که عزت، سربلندی و جایگاه مملکت و زنان مان حفظ شود نه اینکه به گونه ای صحبت کنیم که جایگاه آنها تخریب شود.

روز 23 خرداد جاری هم وزارت دفاع از شهادت یکی از کارکنان بخش هوافضای خود در سمنان خبر داد.

سازمان زیباسازی شهرداری تهران مدتی است در سطح پایتخت مشغول نصیحت مسئولان فعلی و پیشین کشور است.

ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به یک‌هشتم جمعیت کشور، چرا «آسیای میانه»؟، رمزگشایی ازجعبه سیاه «قتل‌های عنکبوتی»، قاچاقچیان قاطرچی در جنگل‌های هیرکانی، دمای 50 درجه در 5 استان کشور، خروج 40 درصدی تقاضای کاذب از بازار روغن، همگرایی منطقه‌ای با گسترش تجارت خارجی، گروسی خود را بدهکار صهیونیست‌ها می‌داند! و پریدن مرغ از سفره‌ها از مورادی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز...

رییس جمهور سابق در پیامی درگذشت دکتر احمد مهدوی دامغانی را تسلیت گفت.

عضو هیأت رئیسه مجلس از تصمیم هیأت رئیسه برای اعلام وصول استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران طی حکمی حجت‌الاسلام محمدرضا زائری را به‌عنوان رئیس اندیشگاه فرهنگی این سازمان منصوب کرد.

با حضور ماموران در محل مشاهده شد که چهار شرور با استفاده از سلاح سرد در حال قدرنمایی و عربده‌کشی هستند و با این رفتارشان امنیت ساکنان و اهالی را بر هم زده‌اند. این اشرار همچنین اقدام به تخریب یک‌دستگاه خودروی سواری نیز کرده بودند.

آذری جهرمی نوشت: حتما در هر دولتی هم قوت است و هم ضعف، دقیقا مثل دولت مستقر، اما اگر بیاندیشیم و سخن بگوییم ضرر نخواهیم کرد.