دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

بر اساس اعلام پلیس آمریکا، بر اثر وقوع تیراندازی در شهر هیوستن واقع در ایالت تگزاس، یک پسر بچه 7 ساله به قتل رسیده است.

در نشست دبیر شورای امنیت کشور و مسئولان قضایی و انتظامی مقرر شد به‌منظور بیمه تمام صندوق‌های امانات بانک ها، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد پیشنهاد‌های خود را ظرف یک هفته ارائه دهند.

از ساعتی پیش فیلمی در برخی کانال‌ها و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی پخش و در آن ادعا می‌شود که یک شخص موتور سوار سعی کرده بود وارد تیم اسکورت رئیس‌جمهور کشورمان، آیت‌الله رئیسی، شود اما با مداخله تیم اسکورت و تصادف با او، این فرد فرار می‌کند.

اساسا چنین مطلبی از سوی دکتر جلیلی در این جلسه مطرح نشده و سعید جلیلی به خروج از NPT اعتقاد ندارد و حتی چند سال پیش و زمانی که محمدجواد ظریف به صورت رسانه‌ای، طرف غربی را تهدید به خروج از این معاهده کرد، نظر کارشناسی خود را مخالف این اقدام عنوان کرد.

محسنی اژه‌ای به مسئولان قضایی ذیربط دستور داد تا نسبت به پرونده مقصران حادثه متروپل آبادان، رسیدگی سریع، قانونی و بدون ملاحظه را انجام دهند.

جهرمی نوشت: هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی (راسا یا به دستور رییس جمهور)، معتقد است داشتن همسر و فرزند باعث صلاحیت بالاتر افراد در کسب کرسی استادی دانشگاه است.

آلنا دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مصاحبه اختصاصی با هفته‌نامه فرانسوی لوپوئن به بیان تأثیرات تحریم‌های آمریکا بر مردم عادی در ایران پرداخته است.

سخنگوی دولت گفت: خط قرمز جمهوری اسلامی، امنیت برای شهروندان خود است و در جهت حفظ امنیت و صیانت از امنیت عموم مردم، هر اقدامی که نیاز باشد به‌عنوان اقدام متقابل نسبت به هرگونه اقدام خارجی نسبت به رژیم صهیونیستی را پیش خواهد گرفت.

بنابر جدیدترین آمار همه‌گیری کرونا (کووید -19)، شمار کل مبتلایان به این بیماری در جهان تاکنون به 540 میلیون و 562 هزار و 504 نفر رسیده و مرگ شش میلیون و 331 هزار و 506 نفر نیز بر اثر عفونت کووید تأیید شده است.

کارشناس برنامه جهان آرا گفت: امریکا از 2هفته قبل برای رساندن قیمت دلار به 60هزارتومان برنامه ریزی کرد اما موفق نشد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های بانک مرکزی برای ارائه خدمات کارت الکترونیکی به عنوان کالا برگ فراهم نیست فعلا پرداخت یارانه نقدی ادامه پیدا می‌کند، احتمالا بعد از شهریور ماه تکلیف این موضوع روشن می شود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عمل نکردند.

اعتراض شدید نمایندگان مجلس به گرانی ها، نتیجه معکوس برخورد نظامی با بدحجابی، ناتوانی روسیه در تصرف شهر‌های کلیدی اوکراین پس از گذشت 10 هفته، حقوق بازنشستگان در فاز بازنگری، تصمیم جدید برای کنترل بازار پس از رکوردشکنی دلار، پیش بینی رشد تولید غله ایران، اعلام دلایل اولیه حادثه قطار مشهد - یزد و چرایی مهاجرت پرستاران از کشور را پس از فروکش کردن کرونا از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری...

به گفته وزیر کار این وزارتخانه براساس قانون افزایش حقوق‌ها را اعمال کرده و این افزایش حقوق به نفع حداقل بگیران بوده است و تا حدود 55 درصد به حقوق آن‌ها افزوده می‌شود. وزیر تاکید کرد که دولت برای حل مشکلات بازنشستگان برنامه‌ریزی و اهتمام ویژه دارد.

مهلت اعتراض به آرای مراجع شبه قضایی در دیوان عدالت اداری برای اشخاص مقیم ایران 90 روز از تاریخ ابلاغ رای می باشد

طی روزهای اخیر، شاهد بروز تحولات قابل توجهی در روند مذاکرات وین و مناسبات کشورمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی هستیم. رافائل گروسی و همراهانش در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی متعاقب ابزار نگرانی ظاهری و کاملا سیاسی در خصوص سه مکان ادعایی قطعنامه ای را علیه کشورمان به تصویب رسانده اند. منابع رسانه ای و سیاسی در غرب نیز از پیچیده تر شدن روند حل و فصل اختلافات جاری در مسیر احیای...