دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: تمام دستگاه های دولتی موظفند تمام افرادی که بی حجاب یا بد حجاب هستند از مجموعه خود خارج کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس برای بررسی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و آخرین وضعیت تامین نهاده های ضروری و کالاهای اساسی با حضور 3 عضو کابینه خبر داد.

سخنگوی دولت از دستور رئیس‌جمهور به معاون اول برای بررسی و ارائه پیشنهادهای حمایتی درباره وضعیت دریافتی بازنشستگان با حضور نمایندگان بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

زمزمه بازگشت به مذاکره از اوج تنش، زخم عمیق یک میلیون بازمانده از تحصیل بر پیکر عدالت آموزشی، تغییر ناباورانه نرخ لبنیات از تولید تا مصرف!، جلوگیری از گسل اختلاف شیعه و سنی در حج، وضعیت قرمز صندوق‌های بازنشستگی، داغ 8 میلیون خانوار اجاره نشین و امضای سند جامع همکاری 20 ساله ایران و ونزوئلا از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از موسسه خیریه بهشت امام رضا (ع) با تاکید بر استفاده از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح، گفت: همه دولتمردان و مسئولان باید از این سرمایه بهره بگیرند و نماد عینی این فرصت‌ها، راه‌اندازی مجموعه‌های خیریه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: چالش اول کشور در بین صد چالش، آب است.

رئیس پلیس راه استان مازندران از واژگونی خودروی تویوتا «رافور» در محور هراز خبر داد و گفت: متاسفانه در این حادثه 3 سرنشین خودرو در دم جان خود را از دست دادند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به زودی لایحه مالیات عایدی بر سرمایه به صحن علنی مجلس می‌آید تا مورد بررسی قرار گیرد.

اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مهلت طرح سرشماری اتباع افغانستانی تمدید نمی‌شود.

بر اساس این مصوبه، کمک‌هزینه عائله‌مندی و اولاد تمامی مستمری بگیران واجد شرایط همانند بازنشستگان مدیریت خدمات کشوری افزایش می‌یابد.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از قابلیت برداشت مبالغ یارانه مرحله 136 مربوط به خرداد ماه 1401 که در ماه گذشته و همزمان با مرحله 135 به حساب یارانه بگیران واریز شده بود، خبر داد.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار مطالبی در صفحات شخصی خود در توییتر به صدور قطعنامه شورای حکام واکنش نشان دادند.

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: شاید تیم مذاکره کننده ایران از آقای جلیلی مشورت بگیرد چون تجربه آقای جلیلی و بودن او در متن کل مذاکرات یک ظرفیت برای تیم دیپلماسی است ولی بعید به نظرم می رسد که او پشت پرده مذاکرات را مدیریت می کند.

رؤسای جمهور ایران و ونزوئلا، روز شنبه در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد سند همکاری‌های جامع راهبردی 20 ساله دو کشور را امضا کردند.

ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در شب میلاد امام رضا (ع) در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در شهر قم به شادی و سرور پرداختند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: لایحه بکارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری با قید فوریت تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.