جمعه 10 فروردین 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت سلطان علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام صحن سرای باصفای حرم رضوی گل‌آرایی شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: علت خاصی که بتوان از افزایش فعلی قیمت برنج دفاع کرد وجود ندارد به همین دلیل دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگوی وضعیت پیش آمده باشند.

آخرین سکانس سرقت هالیوودی، تکرار روز بدون فوتی کرونا، استقبال از حکم رهبر انقلاب برای سید عباس صالحی، پاتک معیشتی به بازنشستگان، افزایش چشمگیر اجاره‌بها، واکنش کشورمان به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام و از دیدار صمیمی رئیس جمهور با عشایر تا حضور در کارخانه صنعتی احیا‌شده جونقان از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ارز 4200 تومانی با تصمیم همگرایانه سه قوه حذف شده است، گفت: با همگرایی و همکاری سه قوه باید نقاط ضعف آن شناسایی و رفع گردد و ما در حال شناسایی این نقاط هستیم.

فریدون مجلسی کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه از قبل پیش‌بینی می‌شد که شورای حکام علیه ایران قطعنامه صادر کند، اظهار داشت: درحال حاضر با توجه به اقدامات متقابلی که ایران قرار است انجام دهند در قبال این قطعنامه شورای حکام، برخی از دوربین‌های آژانس بین المللی در برخی از سایت‌های هسته‌ای جمع خواهد شد که این موضوع باعث می‌شود که سطح تنش بین دو طرف افزایش پیدا کند.

جنبه‌هایی از ولنگاری و بی بند و باری در مسئولیت‌پذیری‌ها که منجر به حوادث می‌شود خطرناک است و برای نسل جوان این ولنگاری خطرناکتر است و باید مسئولان به آن توجه داشته باشند تا در آینده چنین حوادثی رخ ندهد.

آیت‌الله خاتمی گفت: همه اطلاعاتی که آژانس دارد، پخته رژیم صهیونیستی است و اصلا بی طرفانه نیست.

اسلامی با تاکید بر اینکه ما طبق چارچوب داریم حرکت می‌کنیم یعنی ما عملیات هیجان انگیز ماجراجویانه انجام نمی‌دهیم، گفت: ما برنامه خودمان را کار می‌کنیم و امسال ما برای اولین بار در تاریخ، آن سی پی افی را که هر کشوری در آژانس باید داشته باشد، چارچوب برنامه هسته‌ای را ما الآن در اختیار آژانس گذاشتیم، ارسال کردیم.

رئیس جمهور: دشمن نمی‌خواهد کشور به صنعت هسته‌ای و صنایع پیشرفته نظامی، خودروسازی و لوازم زندگی دست یابد اما ما از دانش برتر برخوردار هستیم و در جنگ اراده‌ها پیروز می‌شویم.

یادگار امام با تأکید بر اهمیت حفظ محیط زیست در دراز مدت، گفت: وقتی سهم طبیعت را ندهید باعث خشک شدن مرداب ها و طبیعت می شوید؛ غافل از اینکه طبیعت بعد از مدتی همین کاستی ها را به صورت یک سیلی، مانند مثل ریزگردها و... به ما برمی گرداند.

فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت میراث‌دار تورم جدی و بی‌اعتمادی از دولت قبل است. در ارتباط با قیمت جهانی با مشکل مواجه است. بحث تحریم‌ها بی‌سابقه است. در توافق با 1+5 هم مشکل دارد. در این شرایط دولت یارانه برخی از کالاها را حذف می‌کند که به نظر بنده نباید همه این کارها را با هم جمع می‌زد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اولین درس حادثه متروپل را برای نظام مدیریتی کشور دانست و گفت: اولین درس این حادثه به ویژه در حوزه مدیریت مسائل فنی و تخصصی است که مستقیما با جان انسانها ارتباط دارد.

نظر مدیرمسئول روزنامه کیهان درباره علت علاقه مردم به دعایی را بازتاب داد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران به ترافیک این روزهای پایتخت واکنش نشان داد.

نماینده مردم تهران در مجلس انتصاب سید عباس صالحی را به عنوان نماینده ولی فقیه در موسسه و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات تبریک گفت.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه فقر و بیکاری زیبنده استانی هم‌چون چهارمحال و بختیاری نیست، گفت: باید با مشارکت مسئولان و کمک مردم شاهد رفع فقر، محرومیت و بیکاری از این استان باشیم.