شنبه 6 مرداد 1403

فرهنگی وب‌گاه تابناک

فرهنگی وب‌گاه تابناک

سید مجید بنی‌فاطمه پس از پایان مراسم عزاداری شب ششم محرم، هدیه‌ای را تقدیم پزشکیان کرد.

طبق یک روایت جعلی، موقعیتی که امام درونش قرار گرفته و گفت‌وگویی که به امام نسبت داده می‌شود، این حال را تداعی می‌کند که ما با یک امام ساده‌اندیش و زودباور طرف هستیم که آدم تیزبینی مثل ابن عباس قبلاً نصیحتش کرده بود.

با آغاز دولت چهاردهم به ریاست مسعود پزشکیان، انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین تصمیمات دولت مطرح است.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) از برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در بیش از 8500 نقطه ایران و 45 کشور جهان خبر داد.

رونمایی لباس و گریم الناز شاکردوست و پردیس احمدیه در نمایش «نبرد رستم و سهراب» که به تهیه‌کنندگی سید محمود شبیری و حسین پارسایی تابستان امسال روی صحنه خواهد رفت.

تازه ترین جلسه هیات امنای صندوق اعتباری هنر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که در این جلسه فرهاد قائمیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نشان درجه یک هنری دریافت کرد.

سریال «مختارنامه» با روایت داستان قیام مختار ثقفی پس از واقعه کربلا و تمرکز بر ارزش‌های اسلامی و تاریخی، توانسته است توجه گسترده مخاطبان کشورهای عربی را جلب کند. اما چه عواملی این سریال را تا این حد محبوب کرده است؟

در حالی که هنوز ورود بانوان به بقیع ممنوع است، سعودی‌ها در حج امسال بانوان را در امور امنیتی و اجتماعی مشارکت داده‌اند.

مراسم عزاداری شب چهارم محرم در هیئت ریحانه‌النبی با سخنرانی حجت الاسلام حامد کاشانی و مداحی محمدحسین پویانفر در امامزاده صالح (ع) با حضور قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و مردم برگزار شد.

احتمال دارد سوپر استار سینمای ایران در تمرین استقلال حاضر شود.

با انتشار عکسی از پشت صحنه سریال و با تایید یکی از بازیگران، بهرام افشاری به ترکیب بازیگران سریال «پایتخت» اضافه شده است.

بابک نوری بازیگر سینما و تئاتر گفت: رضا ایرانمنش همچنان ملاقات ممنوع است، اما اگر خوب شود و کار نکند در حقیقت می‌میرد.

پایان ناگهانی برنامه‌هایی مانند «نود» و «خندوانه» هنرمندان را ناامید کرده و تلویزیون را به سمت از دست دادن سرمایه‌های خود سوق داده است. در حالی که چهره‌های موفق، به پلتفرم‌های دیگر روی آورده‌اند، در این بین انگار تلویزیون است که از چشم می‌افتد.

امروز در نخستنین روز ماه محرم و آغاز سال 1446، شهرهای مختلف کشور برای برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) آماده می‌شوند.

بزرگ ترین درخواست من از شما انجام اصلاحاتی است که زندگی زنان ایرانی را بهبود بخشد و از آنها در برابر خشونت محافظت کند.

انیمیشن در ایران تا اواخر دهه نود شمسی جایگاه ویژه‌ای نداشت و اگر هم آثاری در این زمینه ساخته می‌شد متعلق به دنیای آثار کوتاه بود. انیمیشن‌های سینمایی نظیر فیلشاه و آخرین داستان با بهره‌بردن از تکنولوژی و فناوری به‌روز و درخور و مناسب توانستند هم در گیشه موفق ظاهر شوند و هم دل کودکان و نوجوانان ایرانی را به دست بیاورند.