یک‌شنبه 15 مهر 1403

تامین اجتماعی بار عظیمی از مشکلات حوزه سلامت کشور برداشته است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تامین اجتماعی بار عظیمی از مشکلات حوزه سلامت کشور برداشته است

زنجان - ایرنا - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم اینکه متولی بهداشت و درمان در کشور، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است اما باید اذعان داشت بخش درمان تامین اجتماعی بار عظیمی از مشکلات حوزه سلامت کشور را از دوش این وزارتخانه برداشته است.

مصطفی طاهری روز چهارشنبه دربازدید از بخش های مختلف بیمارستان امام حسین (ع) زنجان، تعامل و همگرایی حوزه های درمانی استان را مهم عنوان کرد و افزود: تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی 2 بال مهم درمان در خدمت رسانی به بیماران هستند.

وی اظهار داشت: عملکرد حوزه درمان تامین اجتماعی در زمینه بیماری کرونا رضایتبخش بوده است و همراهی و همدلی آنها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می تواند مشکلات پیش روی را به حداقل کاهش دهد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت افزایش پیک بیماری این 2 بال مهم در خط مقدم خدمت رسانی هستند، ادامه داد: طی ماههای گذشته کادر درمان بیمارستان ها برای خدمات رسانی به بیماران از هیچ تلاشی مضایقه نکردند که در شرایط کنونی نیز همکاری این 2 بخش می‌تواند مشکلات بیماران را برطرف کند. در این بازدید معاون درمان تامین اجتماعی استان نیز مهمترین مشکل این بیمارستان را کمبود پزشکان متخصص به ویژه رادیولوژیست عنوان کرد و گفت: حل اساسی مشکل تخصیص پزشکان متخصص یا ضریب K به تامین اجتماعی، نیازمند مساعدت اداره طرح و برنامه وزرات بهداشت و درمان است. دکتر جواد عابدی طرح توسعه بیمارستان و افزایش سقف پذیرش بیماران خدمات درمانی را از مشکلات دیگر این مرکز دانست و اظهار داشت: به علت تعیین سقف پذیرش از سوی بیمه سلامت، بیماران بیمه خدمات درمانی از دریافت فرانشیز در این مرکز محروم می شوند که بار نارضایتی مردم غیرقابل تحمل است. دکتر کبری شاکری، سرپرست بیمارستان امام حسین (ع) زنجان نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: هدفگذاری اجرای طرح گسترش فضای درمانی بیمارستان امام حسین (ع) به 250 تخت و ارتقای خدمات و جلب رضایت مندی مراجعین و بیمه شدگان است.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از بخش های مختلف بیمارستان امام حسین (ع) زنجان بازدید و از نزدیک در جریان روند خدمات رسانی به بیماران و مشکلات اساسی بزرگترین مرکز درمانی تامین اجتماعی در استان قرار گرفت.

تامین اجتماعی در 2 بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمات خود را به گروه‌های تحت پوشش ارائه می‌کند که در حوزه درمان مستقیم و بر اساس آمار ارائه شده سازمان تامین اجتماعی 412 مرکز درمانی در سطح کشور دارد که از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌ها تا دور افتاده ترین نقاط کشور را خدمت رسانی می کند.

230 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 135 مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان زنجان طرف قرار داد تأمین اجتماعی هستند.

*س_برچسب‌ها_س*