دوشنبه 9 مهر 1403

تامین مطالبات کارگران مهریز خط قرمز مجموعه قضایی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تامین مطالبات کارگران مهریز خط قرمز مجموعه قضایی است

یزد - ایرنا - رییس دادگستری مهریز گفت: توجه به حق، حقوق و تأمین مطالبات کارگران خط قرمز مجموعه قضایی در حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان است و برای تحقق آن به همراهی و همگرایی عملی مسوولان شهرستان نیاز است.

مرتضی حدادزاده روز یکشنبه در کمیسیون کارگری شهرستان با اشاره به تلاش حداکثری برای حمایت از تولید افزود: قاطعانه در این خصوص ورود کرده و با رصد معضلات احتمالی و برنامه‌ریزی برای پیشگیری از ایجاد یا تشدید تنش‌های کارگری کمال همکاری با دستگاه‌های مربوطه انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود، ادامه داد: قوه قضاییه از تولیدکنندگان با شفافیت و صداقت حمایت کرده و از مجموعه‌هایی که حق و حقوق کارگری را دستاویزی برای گرفتن امتیاز از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها کنند برخورد جدی می کند.

این مسوول اظهار کرد: رفع مشکلات واحدهای صنعتی مستلزم زمان و ارائه راهکارهای قانونی است و در این خصوص اولویت این مجموعه، پاسخگویی و پرداخت مطالبات کارگران است و باید همه مسوولان در سال جهش تولید بیش از گذشته فعالیت کنند.

حدادزاده، گردش نداشتن مناسب چرخ اقتصاد و تعطیلی واحدهای صنعتی را موجب افزایش نرخ بیکاری دانست و یادآور شد: این موضوع منجر به وقوع جرایم متعدد و افزایش آسیب‌های اجتماعی می شود که نتیجه آن به صورت پرونده در مراجع قضایی مطرح می‌شود و دادگستری در راستای پیشگیری از مشکلات و احیای حقوق عامه حساسیت ویژه ای دارد.

رییس دادگستری مهریز گفت: در حقیقت در شرایط کنونی، تولیدکننده در برابر مطالبات دولت و سازمان‌های دولتی بی‌دفاع است و از این رو دستگاه قضایی بنا بر حمایت جدی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان دارد تا کشور از این برهه جنگ اقتصادی به خوبی عبور کند.

در این جلسه بر ضرورت همراهی مسوولان در شرایط خاص کرونایی و حمایت مادی و معنوی از واحدهای کارگری و تولیدی تاکید شد.

مرکز شهرستان مهریز با 55 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و در پنج شهرک صنعتی آن افزون بر چهار هزار نیرو در واحدهای تولیدی فعالیت دارد.

مهریز شامل یک شهر و یک بخش مرکزی با پنج دهستان و 467 آبادی است.

*س_برچسب‌ها_س*