سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

تثبیت اشتغال 21 هزار کردستانی با مصوبات کارگروه رفع موانع تولید

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
تثبیت اشتغال 21 هزار کردستانی با مصوبات کارگروه رفع موانع تولید

کامیاران - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اشتغال 21 هزار و 542 نفر تثبیت شده است.

کامیاران - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اشتغال 21 هزار و 542 نفر تثبیت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار خلیقی سه شنبه شب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان کامیاران اظهار داشت: با اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اشتغال 21 هزار و 542 نفر تثبیت شده است.

وی افزود: تاکنون 201 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل شده و در این جلسات یک هزار و 741 پرونده مطرح شده و 3 هزار و 63 مصوبه هم به تصویب رسیده است.

وی بیان کرد: تاکنون 2 هزار و 193 مصوبه به عبارتی 72 درصد مصوبات محقق شده که از این تعداد یک هزار و 656 مصوبه بانکی، 57 مصوبه مالیاتی و 480 مصوبه هم مربوط به سایر بخش‌ها و مباحث بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: 870 مصوبه این کارگروه شامل 471 مصوبه مربوط به مسائل بانکی، 27 مصوبه مالیاتی و 372 مصوبه مربوط به سایر موارد در دست اقدام و پیگیری است.

خلیقی یادآور شد: با اجرای مصوبات این کارگروه اشتغال 21 هزار و 542 نفر تثبیت شده است و با اجرای کامل مصوبات شاهد حفظ اشتغال 23 هزار و 464 نفر در استان خواهیم بود.

فرماندار کامیاران در این نشست به اهمیت رفع مسائل و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای تولیدی شهرستان اشاره کرد و گفت: از تمام ظرفیت‌ها جهت حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان بهره گیری خواهد شد.

کیانوش ثقفی نیا افزود: بخش‌های مختلف شهرستان از جمله کشاورزی، معدن و گردشگری و صنایع وابسته به آنها فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری هستند.

فرماندار کامیاران در ادامه به اهمیت تعامل و همکاری ادارات در جهت فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال در شهرستان اشاره کرد و گفت: در هر جا مانعی پیش روی تولید کنندگان و سرمایه گذاران وجود داشته باشد نهایت پیگیری برای رفع مشکل به عمل خواهد آمد.

در این جلسه مشکلات پیش روی بیش از 9 طرح تولیدی در کامیاران مطرح و تصمیم‌هایی در خصوص رفع موانع پیش روی این واحدهای تولیدی به تصویب اعضا رسید.

این واحدها با مشکل صدور سند، نامناسب بودن مسیر دسترسی، مشکل تأمین برق و هزینه‌های آن و خدمات مخابراتی، کمبود زمین، کمبود نقدینگی و درخواست امهال دوران مشارکت تسهیلات پرداختی مواجه بودند.