سه‌شنبه 3 مهر 1403

تجربه‌ی دفاع مقدس، فرمول مشارکت عمومی دانشجویان

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
تجربه‌ی دفاع مقدس، فرمول مشارکت عمومی دانشجویان

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زین العابدین پور، مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه سراسری ارومیه یادداشتی با موضوع فعالیت تشکیلاتی دانشجویان نوشت که متن آن به شرح ذیل است: پایین بودن تعداد دانشجویان فعال در تشکل‌ها دغدغه همیشگی دلسوزان بوده و هست. حضرت آقا نیز در یکی از دیدار‌های دانشجویی حل این مسأله را به تشکل‌ها تکلیف فرموده‌اند. ما به نوبه خود تحقق «جذب حداکثری» را در...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زین العابدین پور، مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه سراسری ارومیه یادداشتی با موضوع فعالیت تشکیلاتی دانشجویان نوشت که متن آن به شرح ذیل است: پایین بودن تعداد دانشجویان فعال در تشکل‌ها دغدغه همیشگی دلسوزان بوده و هست. حضرت آقا نیز در یکی از دیدار‌های دانشجویی حل این مسأله را به تشکل‌ها تکلیف فرموده‌اند. ما به نوبه خود تحقق «جذب حداکثری» را در گرو دو محور اساسی می‌دانیم: 1- هر جا بین وضع موجود و وضع مطلوب بر اساس آموزه‌های اسلام ناب فاصله‌ای وجود دارد، آنجا میدان عملیات ماست. (از تبیین و روشنگری در خصوص انتخابات تا محرومیت‌زدایی و جهاد علمی برای پیشرفت کشور و...) 2- جنس کنش‌گری مطلوب ما در میدان عملیات، مدل دفاع مقدس و نهاد‌های انقلاب اسلامی است که در ابتدای انقلاب ظهور و بروز یافتند. یعنی مسئول و شورای حوزه و پایگاه (به عنوان جمعی که روز به روز باید در حال عمق‌بخشی فکری و اعتقادی و اخلاقی و مهارتی و تشکیلاتی... باشند)، همچون ستاد اعزام به جبهه و همچون نهضت سوادآموزی و جهاد سازندگی و جهاد دانشگاهی و... دانشجویان را با هر سلیقه‌ای به میادین مختلف، از اردوی جهادی هدفمند و واکسیناسیون کرونا تا حرکت فراگیر مطالبه‌گری و تبیین و... سازماندهی می‌کنند و حتی فراتر، فرآیند برنامه‌ریزی چگونگی حرکت‌ها را به جمع‌های علاقه‌مند و دغدغه‌مند برآمده از این دانشجویان می‌سپارند. اینجا زمینه برای حضور حداکثری دانشجویان با هر سلیقه و ظاهری در میدان انقلاب و پیشرفت کشور فراهم شده، از شکل‌گیری دوگانه‌های کاذب جلوگیری گردیده و امکان دیالوگ و تربیت فراهم می‌شود. از دل این حرکت‌ها و این نگاه به سازماندهی، جمع‌های تخصصی مانند موسسه رویان و گروه شهید فخری‌زاده و تهرانی‌مقدم و... ظهور پیدا می‌کنند. اقسام مختلف محافظه‌کاری امروز دقیقا در نقطه مقابل این نوع سازماندهی تعریف می‌شود. تفکری که حضور عموم دانشجویان در میدان را نمی‌پسندد و یا اهمیتی برایش ندارد. این فکر سیاست و فرهنگ و مدیریت و... را به شکل اختصاصی می‌خواهد و کارخانه تولید مدیران غیرتمدنی است.

انتشار یادداشت‌ها به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.