یک‌شنبه 27 خرداد 1403

تجلیل از عوامل مدرسه تلویزیونی ایران

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تجلیل از عوامل مدرسه تلویزیونی ایران

وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران با بیان اینکه جوامع برای داشتن سر زندگی و پویایی باید توانمندی مواجه با تغییرات را داشته باشند، گفت: در شرایط ویروس کرونا ایران سراسر مدرسه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حاجی میرزایی در آیین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران که در دبیرستان ماندگار البرز تهران و با حضور معلمان مدرس تلویزیونی در سال تحصیلی 1399-1398و معاونت سیما سازمان صداوسیما و مدیر شبکه آموزش برگزار شد، با اظهار تشکر از دست اندرکاران شبکه آموزش اظهار کرد: چند باری که در شبکه آموزش حضور پیدا کردم روح و موضوع فعالیت‌های مخلصانه اول انقلاب را در آن شبکه دیدم لذا از تلاش‌های دست اندرکاران این شبکه در آماده‌سازی برنامه‌های تلویزیونی تشکر می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعریف توسعه اظهار کرد: انسان‌ها دائما در شرایط جدید و تغییرات نو قرار می‌گیرند و ورود به هر شرایط جدید باید با کسب قابلیت‌های آن شرایط باشد در غیر این صورت جوامع انسانی دچار اضمحلال، سستی و تباهی می‌شوند.

وی ادامه داد: دنیای ما دائما تغییر می‌کند و زمانی انسان‌ها دچار انفعال و حاشیه‌نشینی می‌شوند که در عرصه‌ای وارد شده‌اند که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های لازم آن دنیای جدید را کسب نکرده‌اند؛ لذا توسعه حقیقی برای انسان و جامعه به این معنا است که انسان یا جامعه در هر شرایط جدیدی که وارد می‌شود تاب مقاومت داشته باشد و بتواند از آرمان‌ها و اصول خود دفاع کند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه مسئله زمانی ایجاد می‌شود که توانمندی‌های دنیا جدید ایجاد نشده باشد، اظهار کرد: کرونا یکی از مواردی بود که شرایط سیاسی اقتصادی و اجتماعی جامعه را متاثر کرد و باعث شد تا آموزش متوقف شود و مناسبات اجتماعی و اقتصادی جامعه تحت تاثیر خود قرار گیرد؛ لذا با شیوع ویروس کرونا وارد یک دنیای جدید شدیم که مناسبات دنیای ما را تغییر داد و تعادل‌های دنیای قبلی را برهم زد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا یک آزمون بزرگ برای کشورها بود که در مقابل این دگرگون شدن دنیای جدید چقدر آماده هستند، گفت: جامعه ایران در مقابل شرایط جدیدی که ویروس کرونا به وجود آورد پر افتخار است؛ نظام سلامت ما در شرایط شیوع کرونا به سرعت وارد عمل شد و جامعه ما نیز با توانمندی‌های خاص خودش توانست در مقابل اثرات منفی شیوع ویروس کرونا مقاومت کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در شرایط شیوع کرونا نظام آموزشی کشور تحت آزمایش قرار گرفت، اظهار کرد: اختلال در نظام آموزشی کشور تبعات سنگینی برای جوامع دارد اما خوشبختانه آموزش و پرورش از نظر سرعت، کیفیت و تنوع آموزش‌ها واکنش مناسبی ارائه داد در حالی که برخی از کشورها با شرایط موجود ویروس کرونا سال تحصیلی خود را تمام کردند اما ما محکم ایستادیم و سال تحصیلی را تا پایان ادامه دادیم.

وی با اشاره از تعبیری از فرمایش امام (ره) که می‌فرمایند ایران را مدرسه کنیم، گفت: تحقق واقعی مدرسه شدن ایران از این مسیری که امروز شروع کردیم، می‌گذرد و در این شرایط ایران یکپارچه مدرسه شد و به تعداد تمام خانه‌ها در ایران مدرسه شکل گرفت. هر چند این مدارس ویژگی‌های مدارس قبلی را نداشت اما امنیت و آرامش داشت و در کنار خانواده‌ها بود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مدرسه تلویزیونی این بود که خانواده‌ها با آموزش دانش آموزان درگیر شدند، اظهار کرد: سال‌ها هدف ما این بود که خانواده‌ها در امر آموزش فرزندانشان وارد شوند و تاسیس انجمن اولیا و مربیان نیز به همین علت بوده است.

وی با بیان اینکه آینده جامعه در متن آموزش ساخته می‌شود، اظهارکرد: جامعه آنگونه عمل می‌کند که آموخته است لذا اگر جامعه متفاوتی می‌خواهیم نقطه عزیمت آن آموزش و پرورش است و در آموزش و پرورش انسجام و هم‌راستایی و هم افقی در اهداف نیاز است تا به توان به اهداف رسید.

حاجی میرزایی در پایان با بیان اینکه به دنبال هم راستایی ماموریت‌ها با صداوسیما هستیم اظهار کرد: یکی از ساحت‌هایی که در سندتحول بنیادین است، آمادگی برای ذهن و فکر دانش آموزان در افزایش خلاقیت‌های دانش‌آموزان است لذا از دستاوردهایی که به‌دست آمده است برای سال آینده تحصیلی استفاده می‌شود.

در ابتدای این نشست عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه با شروع آموزش‌های تلویزیونی امید به جامعه تزریق شد، اظهار کرد: فعالیت معلمان در آن دوره باعث شد تا آموزش دانش آموز متوقف نشود و با تلاش این معلمان در یک جریان مستمر چندماهه سال تحصیلی را به پایان ببریم.

مرتضی میر باقری معاون سیما در آیین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه تلویزیونی مدرسه ایرانی ضمن خوشامد به معلمان و دست اندرکاران نظام آموزشی کشور گفت: راه اندازی مدرسه تلویزیونی ایران با همکاری وزارت آموزش و پرورش کاری ماندگار در حوزه آموزش در کشور شد که از نگرانی ها و اضطراب خانواده های مردم عزیزمان در بحث آموزش توانست بکاهد. میرباقری افزود: با بروز شیوع ویروس کرونا راهکارهایی که جمهوری اسلامی برای حفظ سلامت و بهداشت در کشور انجام داد بسیار قابل تقدیر و ارزنده بود و توانست شرایط استرس زای پیش آمده را به خوبی مدیریت کند.

وی با اشاره به همت والای معلمان برای حضور در مدرسه تلویزیونی گفت: معلمان سختکوش و بزرگوار ما در این مدت برگ زرینی به فعالیت های خالصانه و مجاهدانه خود در امور آموزش افزودند و این آمادگی وزارت آموزش و پرورش بی شک از یک عقبه بسیار قوی و اصولی بهره می برد، همانطور که مدافعان حوزه سلامت و بهداشت کشورمان در ایام کرونا به شایستگی و با فداکاری، برای سلامت هموطنان عزیز مجاهدانه خدمتگزاری کردند.

میرباقری گفت: با پیدایش ویروس کرونا در کشور، طی جلساتی که با رئیس سازمان صداوسیما داشتیم موظف شدیم تا هر چه سریع تر بحث اطلاع رسانی را برای مردم خوب کشورمان انجام دهیم و تمام برنامه های رسانه هم به سمت آگاهی بخشی جامعه معطوف شد.

ما باید یک طراحی فوق العاده انجام دادیم و حدود 57 برنامه در همان روزهای اول بروز کرونا در کشور به بحث کرونا و اطلاع رسانی و دادن آموزش های لازم اختصاص دادیم که با دعوت از کارشناسان و متخصصان جدیدترین اطلاعات پزشکی در اختیار مردم عزیز کشورمان قرار گرفت و رسانه ملی به عنوان منبع مورد اطمینان و‌موثق تبدیل شد.

معاون سیما تصریح کرد: در شرایطی که دشمن فکر می کرد فرصت پیدا کرده سرمایه اجتماعی را کاهش دهد و با ایجاد استرس و نگرانی به زعم خود، جمهوری اسلامی را با چالش مواجه کند اما نظام توانست به خوبی از این بحران عبور کند. رسانه ملی هم در این میان با بمباران برنامه های شبکه های ماهواره ای و تبلیغات منفی رسانه های معاند برای ایجاد فضای ناامیدکننده و ترویج یاس مواجه بود که به لطف خدا و با هوشیاری و تلاش همه همکاران در رسانه ملی این مسأله هم به خوبی مدیریت شد.

معاون سیما خاطرنشان کرد: بعد از تصمیم ستاد ملی کرونا برای تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، حدود 15 میلیون دانش آموز خانه نشین شدند که برای خانواده ها یک دغدغه خاطر جدی برای ادامه بحث آموزش به وجود آورد.

در این زمان و با توجه به شرایط پیش آمده و جلساتی که با وزیر محترم آموزش و پرورش انجام شد.

صداوسیما نخستین کلاس درس خود را از طریق مدرسه تلویزیونی در تاریخ 10 اسفندماه سال گذشته آغاز کرد و ارزیابی های اولیه هم نشان داد خانواده های که نگرانی داشتند خیلی زود آرامش خاطر پیدا کردند و متوجه شدند مسئولان ما به فکر نیاز آموزشی فرزندانشان هستند دکتر میرباقری اظهار داشت: رسانه ملی تاکنون در بحث کرونا چهار قله داشته است.

یکی از اقدامات رسانه ملی تهیه و تولید برنامه های با محوریت بهداشت و سلامت بود که بسیار پرشتاب و بدون توقف از همان ابتدای شیوع این بیماری رسانه ملی آن را دنبال کرد. گام بعدی که بسیار هم به سرعت شکل گرفت بحث آموزش بود که به صورت مدرسه تلویزیونی شکل گرفت که تاکنون ادامه دارد.

وی ادامه داد از آنجایی که در آستانه عید نوروز قرار داشتیم و تقویت روحیه امید و شادابی برای جامعه ضروری بود کنداکتور و جدول پخش ما از 3 اسفند به کنداکتور نوروزی تبدیل شد چون مردم بسیار به روحیه و سرگرمی احتیاج داشتند و خیلی از تولیدات خود را قبل از عید نوروز برای مردم عزیزمان پخش کردیم.

میرباقری با اشاره به اهمیت مراسم و مناسک مذهبی برای مردم گفت: در ماه های مبارک رجب، شعبان و رمضان، رسانه ملی به تهیه و تولید برنامه های با محتوای دینی و معارفی پرداخت تا خلا حضور اجتماعات بزرگ دینی با حضور مردم مومن و خداجو کاسته شود و مردم عزیز کشورمان بتوانند از برکات این ماه های گرانقدر بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در مواجه با بیماری کرونا همواره از ظرفیت هنگفت دعا و استمداد از خدا بهره گرفته است و به لطف خدا برای ایام محرم نیز برنامه حسینیه ایران را طراحی شده تا عاشقان حسین (ع) بتوانند برنامه های ویژه محرم و عزاداری حسینی را از طریق رسانه ملی دنبال کنند.

وی افزود: در دورانی که شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها را دچار آسیب کرد بهبود معیشت و اقتصاد مردم را با پویش های مواسات و همدلی برگزار کردیم.

معاون سیما خاطرنشان کرد: هر کشوری که امکانات خود را به سمت آموزش هدایت کند یک سرمایه گذاری بسیار با ارزش انجام می دهد که در بحث توسعه و پیشرفت برای هر جامعه ای از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است و جمهوری اسلامی هم همواره این را مدنظر قرار داده و دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز مؤید این مساله است.

رسانه ملی از ابتدای تعطیلی مدارس و خانه نشینی دانش آموزان در کنار عزیزان در وزارت آموزش و پرورش بوده و همچنان تمام امکانات خود را برای ادامه مباحث آموزش در مدرسه تلویزیونی ایران در اختیار قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه بحث آموزش به این سبک از پیچیدگی های زیادی برخوردار است و مطمئنا در این مدت آسیب شناسی و بررسی های لازم برای رفع کاستی های احتمالی هم انجام شده است و امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.

میرباقری در پایان با تقدیر از تمام عوامل و دست اندرکاران مدرسه تلویزیونی گفت: راه اندازی این مدرسه یک سرمایه بزرگ برای ما در دوران کرونا شد که ماندگار می شود و رسانه ملی آماده است تا پایان این ماموریت در کنار وزارت آموزش و پرورش باشد و ما با طراحی رسانه ای سعی می کنیم با شتاب و دقت بیشتر کار را جلو ببریم.

انتهای پیام /

تجلیل از عوامل مدرسه تلویزیونی ایران 2