سه‌شنبه 3 مهر 1403

تحریم‌های یکجانبه دستیابی به توسعه پایدار را متوقف می‌کند / هیچ سندی با وجود کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه متضمن صلح نیست

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
تحریم‌های یکجانبه دستیابی به توسعه پایدار را متوقف می‌کند / هیچ سندی با وجود کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه متضمن صلح نیست

سخنرانی رئیس‌جمهور در نشست تقویت اهداف سازمان ملل در سالن قیومیت سازمان ملل متحد آغاز شد.

به گزارش مشرق، سخنرانی مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با حضور در اجلاس «تقویت اهداف سازمان ملل متحد» در نیویورک که رؤسای جمهور و سران کشورها درباره برنامه‌های توسعه و پیشرفت کشورها و راهکارهای برقراری صلح و امنیت در آن سخنرانی می‌کنند، آغاز شد.

پزشکیان در بخشی از این سخنرانی با اشاره به اینکه ما خواستار اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی و مؤسسات مالی بین‌المللی به‌منظور حضور کشورهای درحال توسعه در ساختار تصمیم‌گیری‌ها هستیم، گفت: دستیابی به صلح و توسعه نیازمند احترام به حق توسعه کشورها و رعایت اصول انصاف است. تحریم‌های یکجانبه دستیابی به توسعه پایدار را متوقف می‌کند.

این خبر بروزرسانی می شود...

رئیس جمهور به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی، صبح روز یکشنبه اول مهر 1403 در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی، عازم نیویورک شد.

دکتر پزشکیان در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، دیدارهایی نیز با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی خواهد داشت.

وی نشست‌هایی نیز با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا خواهد داشت و ضمن تشریح مواضع کشورمان، به سوالات آنان پاسخ خواهد داد.

این نشست با سخنرانی اصلی در مجمع عمومی فرق دارد.