یک‌شنبه 15 مهر 1403

تخصیص بودجه فرهنگی دچار عقب گرد شده است / فرصت همسایگی با ترکمنستان در حوزه فرهنگ و هنر مغتنم شمرده شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تخصیص بودجه فرهنگی دچار عقب گرد شده است / فرصت همسایگی با ترکمنستان در حوزه فرهنگ و هنر مغتنم شمرده شود

سید محمد هاشمی با گلایه از عقب گرد تخصیص بودجه فرهنگی در بودجه سال 1401 گفت: معلوم نیست چه زمانی نگاه مصرفی بودن از حوزه فرهنگ برداشته شود و این تفکر در بین تصمیم‌گیران جا بیفتد که هزینه در حوزه فرهنگ به عنوان پیشران سایر عرصه ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تودیع و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در بجنورد اظهارکرد: بودجه فرهنگی امسال در مقایسه با سال گذشته عقب گرد داشته است در حالی که به دلیل تعدد دستگاه های فرهنگی این بودجه و اعتبارات کم باید بین دستگاه های متعدد فرهنگی تقسیم شود.

وی افزود: تنها تدبیر خوب با توجه به میزان کم بودجه فرهنگی کشور، تدبیر حاکمیت در هم افزا کردن نهادهای متعدد فرهنگی تحت عنوان شورای فرهنگ عمومی است تا با هم افزایی و انجام عملیات و اقدامات مشترک در حوزه فرهنگ شاهد اقدامات مثبت باشیم.

هاشمی تاکید کرد: به میزانی که فرهنگ در کشور اولویت دارد به لحاظ بودجه به آن توجهی نشده است که جای گلایه مندی وجود دارد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جابه‌جایی مدیریت ها با تغییر دولت ها را طبیعت دولت ها، عنوان کرد و از آن به عنوان فرصتی برای بروز خلاقیت و مدیریت بهتر نام برد.

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی، ظرفیت هم مرزی با کشور ترکمنستان وجود دارد، گفت: در مجموعه وزارت ارشاد تصمیم بر آن است که از ظرفیت استان های مرزی برای ایجاد تعامل خوب و اتفاقات فرهنگی، هنری و قرآنی براساس ارزشهای اسلامی استفاده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: کشور ترکمنستان محور اصلی برای این ایجاد این نوع تعامل در استان خراسان شمالی است که باید این فرصت بین المللی در این استان مغتنم شمرده شود.

هاشمی با بیان اینکه خاک ایران زمین مملو از استعدادهای نشکفته انسانی است، گفت: هنوز آنگونه که باید نتوانستیم این گنج عظیم انسانی را استخراج کنیم و کسی که در جایگاه مدیریت اداره کل قرار می گیرد باید تلاشش معرفی سرمایه انسانی خوب برآمده از جریان بومی و انقلابی به جامعه فرهنگی، هنری و قرآنی کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: مدیری که در راس مسئولیت ها در این دولت قرار می گیرد باید بتواند مردمی بودن آن را به اثبات برساند چراکه دولت مردمی به اسم نیست و باید در تقویت استفاده از مردم تلاش کرد.

انتهای پیام /