چهارشنبه 11 مهر 1403

تداوم تعطیلی مهدهای کودک ورشکستگی آن‌ها را رقم می‌زند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تداوم تعطیلی مهدهای کودک ورشکستگی آن‌ها را رقم می‌زند

مشهد - ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تداوم تعطیلی مهدهای کودک ورشکستگی آنها و بیکاری افراد شاغل در این مجموعه‌ها را رقم می‌زند.

غلامحسین حقدادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعطیلی مهدهای کودک به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در حالی ادامه دارد که برخی موسسات ارایه خدمات به کودکان از جمله مهدهای قرآنی و خانه‌های بازی، مقررات عدم پذیرش ندارند.

وی ادامه داد: مهدهای کودک به رغم استانداردها و دانشی که برای رعایت پروتکل های بهداشتی دارند، همچنان با ممنوعیت بازگشایی مواجهند.

معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: با ادامه تعطیلی این مراکز نه تنها اشتغال هشت هزار نفر در مهدهای کودک استان بلکه اشتغال زنان شاغل و سرپرست خانوار که کودکان خود را در این مراکز نگهداری می‌کنند نیز به خطر می‌افتد.

وی افزود: تداوم این روند ورشکستگی مهدهای کودک در این استان را موجب می‌شود و مهر ماه امسال شاهد کاهش فعالیت این مراکز خواهیم بود.

حقدادی ادامه داد: تاکنون بیش از 20 درصد مهدهای کودک استان تقاضای تعطیلی داشته‌اند و این روند باتوجه به سابقه، مهارت و دانشی که در این مراکز برای نگهداری و آموزش کودکان وجود دارد وضعیت نامناسب برای آینده آموزش کودکان زیر 6 سال ایجاد خواهد کرد.

وی در باره ارائه تسهیلات به مهدهای کودک به عنوان مشاغل آسیب دیده از کرونا نیز گفت: میزان خسارات وارده به مهدهای کودک طی سه ماه گذشته به قدری سنگین بود که این تسهیلات تاثیری در جبران خسارت‌های وارده ندارد و فقط باعث سرپا نگه داشتن آن‌ها می‌شود.

معاون بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از 70 درصد مهدهای کودک این استان در مکان‌های استیجاری هستند افزود: تا قبل از شیوع بیماری کرونا هزار و 216 مهد کودک با فعالیت هشت هزار مربی آموزش بیش از 83 هزار کودک 6 ماهه تا 6 ساله را در این استان بر عهده داشتند.

*س_برچسب‌ها_س*