شنبه 14 مهر 1403

ترامپ معترضان آمریکایی را تروریست‌های داخلی نامید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ترامپ معترضان آمریکایی را تروریست‌های داخلی نامید

نیویورک - ایرنا - رئیس جمهوری آمریکا در حالی که سعی کرد خود را حامی اعتراضات مسالمت‌آمیز نشان دهد، ناآرامی‌های اخیر را تروریست داخلی نامید و متعهد شد علیه آنها بجنگد.

دونالد ترامپ عصر دوشنبه پس از 6 روز اعتراضات مردمی در سراسر آمریکا علیه مرگ جورج فلوید سیاهپوست توسط یک افسر پلیس، افزود: همه آمریکایی‌ها به درستی از مرگ وحشیانه جورج فلوید ناراحت و عصبانی هستند.

وی ادامه داد: دولت من متعهد است که عدالت برای جورج فلوید و خانواده او جاری شود اما مسیحیت راستین با حرکت‌های عصبی از مدار خارج شود. بزرگترین قربانیان، شهروندان دوستدار صلح در فقیرترین جامعه ما هستند و من به عنوان رئیس جمهوری برای حفظ امنیت آنها در برابر شورش می جنگم. من برای محافظت از شما خواهم جنگید.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: من متحد همه معترضان مسالمت‌آمیز هستم اما در روزهای اخیر، کشور ما توسط هرج‌ومرج طلب‌های حرفه‌ای، اوباش خشن، آتش‌افروزان، غارتگران، جنایتکاران، آنتی‌فا و دیگر آشوبگران به شدت متاثر شد.

ترامپ با تکرار انتقاد از فرمانداران و بی‌عرضه دانستن آنها، اظهار کرد: شماری از ایالت‌ها و دولت‌های محلی نتوانسته‌اند اقدامات لازم را برای محافظت از ساکنان آن انجام دهند. افراد بی‌گناه به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند همچون مردی که در تگزاس در خیابانها در حال مرگ بود یا زنی که در شمال نیویورک توسط سگ‌های خطرناک مورد حمله قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه این کارها، اقدامات معترضان مسالمت‌آمیز نیست، گفت: این اقدامات تروریسم داخلی، از بین بردن زندگی بی‌گناهان، ریختن خون بی‌گناهان، توهین به بشریت و جرم است.

خبر در حال تکمیل است

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*