جمعه 30 شهریور 1403

تردد بیش از 2 میلیون و 250 هزار خودرو در جاده‌های کشور

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
تردد بیش از 2 میلیون و 250 هزار خودرو در جاده‌های کشور

پیش‌بینی سامانه‌های مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از متوسط تردد بیش از 2 میلیون و 250 هزار تردد در محورهای مواصلاتی کشور در تعطیلات عید فطر حکایت دارد.

پیش‌بینی سامانه‌های مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از متوسط تردد بیش از 2 میلیون و 250 هزار تردد در محورهای مواصلاتی کشور در تعطیلات عید فطر حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، براساس پیش‌بینی مرکز مدیریت راه‌های این سازمان، این میزان تردد که برای بازه زمانی چهارشنبه 30 فروردین تا یکشنبه 3 اردیبهشت پیش‌بینی شده است، در مقایسه با مدت مشابه سال 1401، 2 تا 5 درصد افزایش داشته باشد.

بر اساس این گزارش بیشترین تردد در تعطیلات عید سعید فطر در روزهای پنجشنبه 31 فروردین در مسیرهای رفت و برگشت و یکشنبه 3 اردیبهشت در مسیر برگشت خواهد بود و استان‌های مازندران، گیلان، همدان، مرکزی، اصفهان و اردبیل جاذب سفر هستند.

این گزارش حاکی است بیشینه تخلیه از استان تهران با 600 هزار وسیله نقلیه پیش‌بینی می‌شود و 150 هزار وسیله نقلیه در استان مازندران و 145 هزار وسیله نقلیه در استان گیلان انباشت پیش بینی خواهد بود.

گزارش مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص محورهای با حجم تردد بالا و احتمال ترافیک سنگین و نیمه سنگین می‌افزاید: در روزهای 30 فروردین (بعدظهر) و 31 فروردین (از ساعت 8 صبح) و اول اردیبهشت (ساعت‌های انتهایی روز) در مسیر کرج_چالوس، محدوده شهرستانک تا هزارچم، ترافیک سنگین و راه بندان پیش بینی شده است، همچنین در روزهای 2 اردیبهشت از ساعت 14 و 3 اردیبهشت قبل از ظهر در محور چالوس_کرج، ترافیک سنگین و راه بندان پیش بینی می‌شود.

آزادراه تهران - شمال (قطعه 1_ انتهای آزادراه) در مسیر رفت روزهای 30 فروردین (بعدظهر) و 31 فروردین از ساعت 8 صبح، شاهد ترافیک سنگین و راهبندان خواهد بود، همچنین در محور هراز در مسیر رودهن - آمل از روزهای 30 فروردین (بعدظهر) و 31 فروردین (ازظهر) و 1 اردیبهشت ماه (ساعت‌های انتهای روز) و در مسیر آمل - رودهن روز یکشنبه 3 اردیبهشت ماه (پیش از ظهر تا انتهای روز) ترافیک سنگین و راه بندان حاکم خواهد بود.

این گزارش حاکی است محور فیروزکوه در مسیر فیروزکوه - قائمشهر در روز 30 فروردین (بعد از ظهر)، حجم ترافیک، نیمه سنگین و در مسیر قائمشهر - فیروزکوه در روز 3 اردیبهشت ماه (بعد از ظهر)، ترافیک نیمه سنگین پیش بینی شده است، همچنین در موج برگشت سفرها در مسیر پردیس_ تهران 3 اردیبهشت از ساعات ابتدایی ظهر، تردد سنگین و راهبندان پیش بینی می‌شود.

شایان ذکر است در مسیر آزادراه رشت_ قزوین در روز 30 فروردین (بعد از ظهر) و 31 فروردین (بعد از ظهر) در مقطع رودبار، تردد سنگین و راهبندان خواهد بود، در مسیر آزادراه قزوین - رشت نیز روز یکشنبه 3 اردیبهشت (از ساعت 12) ترافیک نیمه سنگین و سنگین خواهد بود.. پیش‌بینی‌های مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حاکی است در مسیر آزادراه کرج - قزوین روز 30 فروردین (ساعات انتهایی روز) ترافیک سنگین و روز 31 فروردین (از ساعت‌های ابتدایی روز) تردد نیمه سنگین پیش‌بینی می‌شود، همچنین در مسیر آزادراه قزوین_کرج از روز یکشنبه 3 اردیبهشت ماه (پیش از ظهرتا انتهای روز) تردد نیمه سنگین پیش بینی شده است.