جمعه 7 اردیبهشت 1403

تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان مرکزی 36 درصد کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان مرکزی 36 درصد کاهش یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: تردد در جاده‌های این استان روز گذشته به دلیل محدودیت‌های اعمال شده نسبت به روزهای عادی 36 درصد کاهش یافت.

«علی زندی فر» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: 302 هزار و 791 وسیله نقلیه در 62 محور شریانی مجهز به ترددشمار آنلاین استان مرکزی تردد کردند که این ترددها نسبت به روزهای قبل از محدودیت های اعمام شده، روند کاهشی داشته‌است.

وی ادامه داد: 91 هزار و 25 وسیله نقلیه در این مدت به استان مرکزی وارد و 89 هزار و 394 وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ورود وسایل نقلیه به این استان نسبت به روزهای قبل از اعمال این محدودیت ها 26 و خروج خودرو از استان 28 درصد کاهش یافته است.

زندی فر گفت: 40 درصد ترددهای انجام شده در جاده‌های استان مرکزی در این مدت مربوط به وسایل نقلیه سنگین بود که تردد این خودروها نسبت به روزهای عادی 10 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: پنج هزار و 801 دستگاه اتوبوس روز گذشته در جاده‌های استان مرکزی تردد داشتند که تردد این خودروها نسبت به روزهای عادی 17 درصد کاهش یافته‌است.

6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است. روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کنند.

*س_برچسب‌ها_س*