یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

ترزا می

ترزا می

خبرگزاری ایرنا

لندن - ایرنا - دورنمای پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دمکرات در پنجاه‌ونهمین دور انتخابات ریاست جمهوری امریکا، باعث شده تا دولت انگلیس برای اولین بار در یازده ماه پس از اجرای برگزیت از مواضع تند و ترامپ پسند در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا کمی عقب نشینی کند.

خبرگزاری ایرنا

لندن - ایرنا - هم زمان با شمارش آرای پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیشتازی «جو بایدن» نامزد حزب دمکرات، بیشتر رسانه‌ها، شخصیت‌های برجسته احزاب مختلف سیاسی و به طور کلی اقشار مختلف مردم انگلیس از سیاست‌های دونالد ترامپ اعلام انزجار کرده و خواهان پیروزی رقیب وی هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا به رغم اشاره به روابط «ویژه» آمریکا و انگلیس، گفته است این روابط ممکن است در دوران پسابرگزیت کاهش یابد و این درحالی است که حتی با وجود حمایت دونالد ترامپ از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا معلوم نیست در صورت پیروزی دوباره او در انتخابات، به راحتی به توافق تجاری جدید با این کشور تن در دهد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه «میرر» به نقل از شماری از نمایندگان حزب محافظه‌کار نوشته است، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس تا چند ماه دیگر از مقام خود استعفا خواهد داد. به نوشته این روزنامه، هم‌حزبی‌های جانسون می‌گویند او بار‌ها به‌صورت خصوصی گلایه کرده است که نمی‌تواند با حقوق نخست‌وزیری سالانه 150 هزار پوند اموراتش را بگذراند. به گفته این نمایندگان پارلمان جانسون...

خبرگزاری ایرنا

لندن - ایرنا - نتایج تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته در انگلیس نشانگر آن است که محبوبیت حزب مخالف دولت بوریس جانسون (کارگر) برای اولین بار پس از ژوئیه سال گذشته که «ترزا می» از مقام نخست وزیری استعفا داد نسبت به حزب حاکم محافظه کار پیشی گرفته است.

خبرگزاری ایرنا

لندن - ایرنا - «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در حالی به لطف برخورداری حزبش از اکثریت قاطع کرسی‌های مجلس عوام، موافقت اولیه قانون‌گذاران را در خصوص لایحه جنجالی بازنگری توافق برگزیت کسب کرد که اعتراض‌های داخلی به این لایحه بالا گرفته و استیضاح او دور از احتمال نیست.

خبرگزاری ایرنا

لندن - ایرنا - یک نشریه انگلیسی گزارش داد که به اسناد محرمانه‌ای از محتوای مذاکرات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «ترزا می» نخست‌وزیر سابق انگلیس دست پیدا کرده که نشان می‌دهد طرف آمریکایی اهانت‌های متعددی را نسبت به رهبر انگلیس روا داشته و «تقریبا اشک او را درآورده است».

خبرگزاری ایرنا

لندن - ایرنا - سفیر پیشین و پرحاشیه انگلیس در واشنگتن که به دلیل افشای مکاتباتش با دفتر نخست وزیری و بی‌عرضه خواندن رئیس جمهوری آمریکا ناگزیر به استعفا شد، در کتاب جدیدش بوریس جانسون را مجذوب دونالد ترامپ خواند.

خبرگزاری ایرنا

لندن - ایرنا - دولت لندن بهانه تازه‌ای یافته تا در ادامه اختلافاتش با مسکو کشورهای همپیمان را به دلیل آنچه مسمومیت مخالف سرشناس رئیس جمهوری روسیه نامیده می‌شود همراه و با افزایش فشارهای بین‌المللی علیه رقیب دیرینه‌اش عقده‌گشایی کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه آرمان ملی در مطلبی آورد: با توجه به جایگاهی که ترامپ در وضعیت کنونی دارد و احتمالا بازنده انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد بود، شورای امنیت و اعضای آن در زمین ترامپ بازی نخواهند کرد. به‌خصوص کشورهایی همچون فرانسه که رقابت‌های خود را با ایالات‌متحده علنی کرده است. البته در این میان بریتانیا ممکن است تا حدودی ایالات‌متحده را همراهی کند اما آنها نیز امروز...

خبرگزاری دانا

نگاهی به سرمقاله روزنامه های کثیرالانتشار و چاشنی که هر کدام از رسانه های مکتوب به محتوای امروز نشریات اضافه کردند.

وب‌گاه مشرق نیوز

تحلیلگران بین‌المللی و حتی اندیشکده‌های آمریکایی به وضوح دریافته‌اند که شعار اخراج آمریکایی‌ها از منطقه با یک عزم جدی در حال محقق شدن است.

وب‌گاه مشرق نیوز

اینستکس به لحاظ ماهوی، نماد «استقلال اروپا از آمریکا» برای «تأمین نیازهای ایران‌» نبود، بلکه نماد «همپیمانی مشترک آمریکا - اروپا» در «حفظ یکجانبه تعهدات ایران» بود.

خبرگزاری ایرنا

لندن - ایرنا - کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس روز سه‌شنبه پس از 18 ماه کش و قوس‌های اداری، گزارش جنجالی و ادعایی تهدید روسیه برای فرآیندهای سیاسی انگلیس را منتشر کرد و مدعی شد که دولت مسائل امنیتی را نادیده گرفته است.

خبرگزاری ایرنا

لندن - ایرنا - دولت انگلیس تحت تاثیر فشارهای کاخ سفید برای قطع همکاری‌های تجاری با چین، از موضع خود برای مشارکت شرکت چینی هوآوی در طرح راه‌اندازی اینترنت پرسرعت نسل پنجم عقب نشینی کرد و اینک به دنبال پایان دادن به مشارکت پکن در طرح 18 میلیارد پوندی نیروگاه هسته‌ای هینکلی پوینت واقع در منطقه سامرست در سواحل جنوب انگلیس است.

وب‌گاه عصر ایران

دولت گفتگو و مذاکره نمی تواند علیه مذاکره باشد. دولت ضدتحریم نمی تواند به تحریم ها خوش آمد بگوید / اینکه برجام وجود دارد و کار می کند یک ناراست بزرگ است که روحانی و ظریف به مردم ایران می گویند و خود و منافع ایرانیان را قربانی آن می کنند.