یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

ترزا می

ترزا می

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رسانه‌های انگلیس از سوناک به عنوان اولین نخست وزیر غیر بومی، رنگین پوست و غیر سفید یاد می‌کنند که پس از معماری سیاست‌های اقتصادی دولت در بحبوحه کرونا، به شهرت بالایی دست یافت..

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در سال 2010 او یک شراکت سرمایه گذاری خصوصی به نام Theleme Partners با سرمایه اولیه 536 میلیون پوند راه اندازی و از همان موقع کار داوطلبانه در حزب محافظه‌کار را آغاز کرد. روزنامه تایمز لندن او را یک مولتی میلیونر در اواسط سن بیست سالگی معرفی کرده که هرگز درباره ثروت خود اظهار نظر نکرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

«ریسی سوناک» وزیر دارایی سابق انگلیس امروز دوشنبه رهبر حزب محافظه کار و و نخست وزیر دولت شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «گراهام برد ی» رئیس فراکسیون حزب حاکم محافظه کار انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد که با کناره گیری «پنی موردانت» وزیر دفاع اسبق این کشور از رقابت برای تصدی منصب نخست وزیری به دلیل عدم کسب حد نصاب لازم برای نامزد شدن، «ریشی سوناک» تنها نامزد نخست وزیری در این کشور شد. پیش از «پنی موردانت» وزیر دفاع اسبق انگلیس هم «بوریس جانسون» نخست وزیر پیشین این...

وب‌گاه 55 آنلاین

با اعلام انصراف رسمی پنی موردانت، ریشی سوناک به عنوان نخست وزیر جدید بریتانیا انتخاب شد.

وب‌گاه عصر ایران

استعفای لیز تراس تنها پس از 45 روز این پرسش را طرح می‌کند که چگونه است در آن ساختار پس از ناکامی در اجرای برنامه خود یا احساس ناخرسندی افکارعمومی کناره می‌گیرند و در بسیاری جاهای دیگر نه؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بوریس جانسون نخست وزیر سابق انگلیس، حمایت بیش از 100 نماینده پارلمان کشورش برای شرکت در انتخابات نخست وزیری را دریافت کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

کسی که می گفتند تاچر دوم است 44 روز بیشتر دوام نیاورد این در حالی است که تاچر سمت نخست‌وزیری 11 سال در دست داشت و 15 سال رهبر حزب محافظه‌کار بود. ولی تراس رکورد کوتاه ترین دولت بریتانیا را از آن خود کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

محافظه‌کاران به دلیل فرسودگی ناشی از برگزیت و فرسودگی محض 12 سال قدرت، تقریباً غیرقابل کنترل شده‌اند. خانم تراس حق دارد که رشد را بزرگترین مشکل بریتانیا معرفی کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یکی از نزدیکان جانسون به شبکه اسکای نیوز این خبر را اعلام کرده و گفته که نامبرده در مسیر بازگشت از تعطیلات خارج کشور است تا در انتخابات شرکت کند. گفته می‌شود که او برای تعطیلات به کارائیب رفته است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

«لیز تراس» نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس در حالی از سمت خود کنار کشید که تنها 6 هفته در این جایگاه حضور داشت؛ سرنوشتی که در 6 سال اخیر گریبان 4 نخست وزیر دیگر را نیز گرفته بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نخست وزیر مستعفی بریتانیا پس از استعفا، واجد شرایط دریافت کمک مالی از محل مالیات، مالیات دهندگان به مبلغ 115 هزار پوند (129 هزار دلار) در سال برای بقیه عمر خود شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«لیز تراس» نخست‌وزیر انگلیس در کمتر از دو ماه پس از به دست گرفتن این سمت، از مقام خود استعفا داد. او تا زمان انتخاب رهبری جدید برای حزب محافظه‌کار وظایف خود را انجام خواهد داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که حامی جدی اسرائیل است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

لیز تراس پایین‌ترین میزان رضایت از یک نخست‌وزیر در انگلیس از سال 2010 را به نام خود ثبت کرده است.