سه‌شنبه 29 خرداد 1403

ترقی: رییس جمهور باید غمخوار مردم و انتقاد پذیر باشد

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
ترقی: رییس جمهور باید غمخوار مردم و انتقاد پذیر باشد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: باید رییس جمهوری انتخاب کنیم که در تراز انقلاب اسلامی و غمخوار مردم و انتقاد پذیر باشد.

به گزارش مشرق، حمید رضا ترقی روز جمعه در یادواره شهدای حزب موتلفه اسلامی در مسجد مهدیه همدان اظهار کرد: شهدای موتلفه با حمایت مرجعیت مهمترین نقش را در بیداری مردم در دوران خفقان رژیم شاهنشاهی داشتند.

وی با اشاره به این که تبعیت از طاغوت زمینه انحراف از دین را فراهم می کند ادامه داد: بر اساس دستورات اسلامی اگر اهل ایمان پیشوایان ستمگر را تبعیت کنند از سوی خداوند بازخواست می شوند و باید در جامعه امکان اجرای اسلام را فراهم کرد.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه گفت: شاه استقلال ملت ایران را با لایحه کاپیتولاسیون زیر سوال برد و امام نیز به مقابله با رژیم شاه برخاست.

ترقی تشکیل حزب موتلفه اسلامی را که از چند هیأت مذهبی تشکیل شده بود را با حمایت مرجعیت دانست و افزود: حزب موتلفه 80 شهید در راه انقلاب اسلامی داده است.

وی ادامه داد: اسلام حداقلی نداریم بلکه باید در پی اجرای اسلام حداکثری باشیم و شهید داده ایم تا مستضعفان را از سلطه استکبار نجات دهیم.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه گفت: نظام ارزشی جمهوری اسلامی پس از جنگ مورد هجمه قرار گرفت و سبک زندگی مردم تغییر کرد.

ترقی با بیان این که بی توجهی به ظرفیت های داخلی به آرمان‌های انقلاب اسلامی لطمه می زند افزود: نباید به وعده های دروغ غرب از جمله اجرای برجام دل بست.

منبع: ایرنا