جمعه 14 اردیبهشت 1403

ترکیه و دبی؛ مقصد محبوب ایرانی‌ها در نوروز / جزییات بیشترین سفرهای داخلی و خارجی نوروز

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ترکیه و دبی؛ مقصد محبوب ایرانی‌ها در نوروز / جزییات بیشترین سفرهای داخلی و خارجی نوروز

اقتصادنیوز: مسوول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از انجام 19 هزار و 478 پرواز در 56 فرودگاه تحت مالکیت این شرکت حد فاصل 24 اسفند 1402 تا 17 فروردین امسال خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «حسین آجیلیان ممتاز» در نشست خبری با موضوع ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی 1403 اظهار داشت: در مدت مذکور 19 هزار و 478 پرواز در 56 فرودگاه تحت مالکیت این شرکت برقرار شده و 2 میلیون و 304 هزار و 137 مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند.

وی افزود: از مجموع پروازهای انجام‌شده، یک‌هزار و 671 پرواز خارجی شامل 200 هزار و 597 مسافر و تعداد 17 هزار و 807 پرواز داخلی شامل 2 میلیون و 103 هزار و 540 مسافر از فرودگاه‌های کشور تحت مالکیت این شرکت بوده است.

آجیلیان با بیان اینکه رشد حدود سه درصدی پیش بینی شده محقق شد، گفت: بر اساس آمار، بیشترین سفر داخلی به مشهد و کیش بوده و بیشترین سفر خارجی به ترکیه و دبی انجام‌شده است. همچنین 5 فرودگاه پر تردد به‌ترتیب مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده است.

خبر مرتبط چند میلیون ایرانی در ایام نوروز با هواپیما سفر کردند / تاخیر پروازها چقدر بود؟

اقتصادنیوز: رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: متوسط تاخیر پروازها در ایام نوروز امسال به کمتر از 15 دقیقه رسید.

مسوول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه به برنامه‌های فرهنگی ارائه شده در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت با هدف برقراری فضایی شاد و دلپذیر اشاره کرد و گفت: برگزاری پویش «راه آسمان» مورد استقبال مسافران در طول سفرهای نوروزی قرار گرفت و شاهد مشارکت بالای مردم در این پویش بودیم. در حوزه رسانه‌ای نیز طبق یک برنامه ریزی مشخص به‌صورت روزانه آمار پروازهای انجام‌شده و تعداد مسافران از طریق رادیو اعلام شد.

وی افزود: سامانه پیامکی ارسال پیشنهادات و انتقادات از میزان رضایتمندی به شماره 10007069 به‌صورت 24 ساعته نظرات مسافران را دریافت و رصد کرد و سامانه تلفنی 199 نیز پاسخ‌گوی پرسش‌های مردم درباره اطلاعات پروازی بود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
ترکیه و دبی؛ مقصد محبوب ایرانی‌ها در نوروز / جزییات بیشترین سفرهای داخلی و خارجی نوروز 2