جمعه 20 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

به منظور شناسایی و بهره‌مندی از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و طرح‌های مراکز، پژوهشکده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، از سوی قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی، فراخوان «مشارکت فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان» منتشر شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پیگیر جذب نیروهای جدید پرستاری هستیم، از درخواست برای جذب 22 هزار پرستار خبر داد.

رئیس قوه قضائیه در هفتمین سفر رسمی استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در صدر هیئت عالی قضائی به استان قم سفر خواهد کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه نظرات علمی متخصصین درباره استفاده از ماسک به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده است، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا به زودی اعلام خواهد کرد که برای افراد و شرایط و اماکن مختلف، چه پروتکل‌هایی باید رعایت شود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان رسول اکرم (ص) با اشاره به افزایش موارد ابتلا به اسهال ویروسی در کشور، کاهش ایمنی مردم نسبت به ویروس و پایین آمدن سطح رعایت بهداشت را عامل افزایش موارد ابتلا دانست.

دادستان کل کشور طی نامه‌ای به وزرای کشور و راه و شهرسازی تأکید کرد: سازوکار بازبینی لازم در رویه‌های فعلی ساخت و ساز پیش‌بینی و هرگونه تعلل در امور نظارت فنی بر ساختمان‌های جدیدالاحداث شناسایی و پیگیری قانونی شود.

یک پژوهشگر صنایع دستی با اشاره به ظرفیت عظیم در زمینه تولید ثروت از طریق رشد صادرات صنایع دستی، گفت: متأسفانه شاهد بی‌توجهی به این عرصه هستیم؛ به گونه‌ای که در برنامه توسعه ششم، در دو ماده مختصر و فرعی از این حوزه سخن به میان آمده بود.

قائم‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از تعریف شاخص فناوری برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد خبر داد.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر 73 درصد از پله‌های مکانیزه فعال و روشن هستند، گفت: تا تیرماه این آمار به 93 درصد خواهد رسید.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نورهای مصنوعی شهری موجب گرده‌افشانی بیشتر برخی گونه‌های گیاهی و در نتیجه آن افزایش موارد آلرژی شده است.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران از بررسی عملکرد شهرداران مناطق بر اساس شاخص‌های تعیین شده در یک سال گذشته خبر داد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از توزیع 800 وسیله ورزشی در 22 منطقه تهران با اولویت مناطق جنوبی خبر داد و گفت: به‌زودی نیز فاز بعدی توزیع وسایل ورزشی اجرا خواهد شد.

گروه استان‌ها - فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: امروز در سایه روحیه جهادی در پرسنل انتظامی و مرزبانی، مرزهای جنوب شرق کشور از امنیت مطلوبی برخوردار است و این روحیه همچنان ادامه دارد.

دانشجوی اخراجی دانشگاه شریف که از آگهی دهندگان سایت دیوار و شیپور به طرز ماهرانه‌ای و با جلب اعتماد کامل اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

روند افزایشی پذیرش دانشجو تا سال گذشته در انگلیس، منجر شده است که از امسال دانشگاه‌ها ظرفیت‌های خود برای پذیرش داوطلبان را کاهش دهند.

معاون وزیر صنعت و فناوری اطلاعات گفت: چین در دهه گذشته بزرگ‌ترین زیرساخت شبکه جهان را با فناوری‌های پیشرفته ساخته است.