دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

فرمانده انتظامی عباس آباد از شناسایی و دستگیری اعضای شبکه شیطان پرستی در یکی از مناطق گردشگری این شهرستان در غرب مازندران خبر داد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه از 9 سال قبل تا به امروز باید 5500 نفر از افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های مختلف دولتی استخدام می‌شدند که از این تعداد تنها 1600 نفر جذب شده‌اند، گفت: 4330 فرد دارای معلولیت در دستگاه‌های مختلف استخدام می‌شوند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به برگزاری نخستین آزمون استخدامی ویژه معلولان گفت: این آزمون با تأکید رئیس‌جمهور شهید پس از 9 سال وقفه برای نخستین‌بار در کشور برگزار شد.

مهلت ثبت‌نام آزمون انتخاب مترجم رسمی قوه قضاییه سال 1403 تا روز شنبه 19 خرداد تمدید شد. این آزمون 26 مرداد 1403 در شهر تهران برگزار خواهد شد.

وزیر ارتباطات گفت: بزرگ‌ترین پایگاه فضایی یادگار رئیس‌جمهور شهید تا دهه فجر به بهره‌برداری می رسد.

یک کارشناس مدیریت شهری با اشاره به اقدامات برخی افراد برای سنگ‌اندازی در مسیر اجرای قرار داد شهرداری تهران با چین گفت: این اقدامات چیزی جز شارلاتان‌بازی رسانه‌ای نیست و قوه قضاییه باید جلوی آن‌ها را بگیرد.

شاید کمتر به موضوع نظافت هدفون یا ایرپادها توجه کرده باشیم اما واقعیت امر این است که نظافت دوره‌ای این گجت‌ها سلامت گوش کاربر و البته طول عمر این وسایل را تضمین می‌کند؛ حال سئوال اینجاست که چطور باید اینکار را انجام دهیم؟

معاون حمل و نقل شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری در ورود تاکسی‌های برقی از چین، صرفاً تسهیل‌گری می‌کند و قصد تصدی‌گری ندارد، گفت: در حال پیگیری هستیم که از 10 هزار و 500 دلار یارانه برای تاکسی‌های برقی با کمک دولت استفاده کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: بازداشت یک تبعه ایرانی، توسط پلیس فرانسه به علت دفاع از مردم مظلوم فلسطین، رسوایی دیگری برای فرانسه در حوزه حقوق بشر است.

در قالب یکصد و بیست و پنجمین پویش امید و افتخار 210 پروژه عمرانی و خدماتی در غرب تهران به‌بهره‌برداری خواهد رسید.

در حالی که یک شرکت دانش‌بنیان با اتکا به دانش و تخصص داخلی، موفق به تولید دستگاه‌های رادیولوژی باکیفیت و ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی شده است، نابرابری ارزی مانع از رونق تولید این شرکت و سایر تولیدکنندگان داخلی در این حوزه شده است.

با تصویب قانونی جدید، 440 میلیارد تومان از مالیات شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌ها، صرف تجهیز و توسعه زیرساخت‌ها خواهد شد.

سفیر ایران در عربستان به مناسبت نخستین سالگرد بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان، بر تأثیر توسعه مناسبات دو کشور بر روند همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کرد و گفت: گام‌هایی هم برای همکاری هشت کشور خلیج فارس به عنوان یک همکاری دسته جمعی برداشته شده است.

تلسکوپ فضایی هابل علی‌رغم از دست دادن یکی از ژیروسکوپ‌هایش، با اتکا به یک چشم باقی‌مانده، به رصد شگفتی‌های کیهان ادامه خواهد داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید ناپایداری‌های سامانه بارشی نسبت به احتمال وقوع سیلاب در ارتفاعات شمالی استان هشدار داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از آغاز عملیات احیای دیوار هزار ساله 12 برجی خرم‌آباد خبر داد.