دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مرد جوان به‌خاطر اختلافات شخصی در یک درگیری با ضربات چاقو به قتل رسید.

اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی در بدترین شکل ممکن رخ می‌دهد، در حالی که طبق اصول حقوق بین‌الملل بشردوستانه و قواعد حاکم بر زمان جنگ، اصل تفکیک میان نظامیان و غیرنظامیان که به عنوان یک اصل حیاتی و بنیادین تلقی شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از ارائه بیش از 101 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در عربستان خبر داد.

رئیس سازمان اورژانس استان تهران از فوت یک نفر و مصدوم شدن 5 نفر بر اثر واژگونی اتوبوس در محور قم - تهران خبر داد‌.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: از روز چهارشنبه 16 خرداد 1403 متروی تهران یک ساعت زودتر کار خود را آغاز می‌کند‌.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا توضیحاتی درباره افزایش مبالغ جریمه‌های تخلفات رانندگی داد.

مسؤلان امر به این پرسش مهم افکار عمومی پاسخ دهند که چه کسانی در بدنه نظام آموزشی کشورمان، مدارس غیردولتی را تا این حد فربه و قدرتمند کرده‌اند و در مقابل، با فضای مخربی که در مدارس دولتی حاکم کرده‌اند، عملا والدین را به سمت مدارس غیرانتفاعی رانده‌اند!

برپایی سلسله جلسات روایتگری مکه‌شناسی در هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی بیت‌الله الحرام در شهر مکه، با استقبال ضیوف الرحمان مواجه شده است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به آخرین وضعیت واگن‌های وارداتی از چین گفت: تایید فنی واگن‌ها انجام شده و ساخت واگن نیز از مدتی پیش در چین آغاز شده است.

تلاوت قاریان کاروان قرآنی «نور» اعزامی به سرزمین وحی در محافل انس و معرفت ویژه زائران اهل سنت با استقبال این گروه از هموطنانمان مواجه شده است.

زائران ایرانی که پیش یا پس از ایام تشریق و انجام اعمال در مدینه حضور پیدا می‌کنند، در یکی از روزهای حضورشان به «زیارت دوره» می‌روند؛ مسجد قبا، مسجد ذو قبلتین، مزار حضرت حمزه سید الشهدا (ع) و شهدای اُحد و محل جنگ احزاب از جمله مکان‌های این زیارت است.

صحن‌های مسجدالنبی (ص) در مدینه منوره همه‌روزه پس از اقامه نماز شاهد تلاوت فردی و گروهی کلام وحی از سوی زائران است و علاوه بر تلاوت، برخی حلقه‌های تفسیری قرآن نیز در جوار بارگاه منور نبوی برگزار می‌شود.

ایرپادها و هدفون‌ها تقریباً یکی از لوازم ضروری زندگی امروزی ما شده‌اند اما تا به حال توجه کرده‌اید که واقعاً این تجهیزات چقدر می‌توانند سلامتی ما را تهدید کنند اگر به نظافت آنها بی‌توجه باشیم؟

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با تشریح برنام‌های فرهنگی حج تمتع 1403 گفت: این برنامه‌ها از ماه‌ها پیش از اعزام زائران به سرزمین وحی تدبیر و آغاز شده است و با حضور آنان در مدینه منوره و مکه مکرمه به طور ویژه ادامه دارد.

مدینه منوره از جمله مناطق مذهبی مسلمانان است که هر گوشه کنار آن داستان خودش را دارد و یکی از این نقاط تماشایی نماد حد شهر مدینه است که مانند یک قله سیاه رنگ سنگی بنا شده است.

«روضه شریف» میان منبر و مرقد پیامبر (ص) در مسجد النبی قرار دارد و در حدیث نبوی، «باغی بهشتی» و بسیار مقدس خوانده شده است.