دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

در قالب یکصد و بیست و پنجمین پویش امید و افتخار 210 پروژه عمرانی و خدماتی در غرب تهران به‌بهره‌برداری خواهد رسید.

در حالی که یک شرکت دانش‌بنیان با اتکا به دانش و تخصص داخلی، موفق به تولید دستگاه‌های رادیولوژی باکیفیت و ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی شده است، نابرابری ارزی مانع از رونق تولید این شرکت و سایر تولیدکنندگان داخلی در این حوزه شده است.

با تصویب قانونی جدید، 440 میلیارد تومان از مالیات شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌ها، صرف تجهیز و توسعه زیرساخت‌ها خواهد شد.

سفیر ایران در عربستان به مناسبت نخستین سالگرد بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان، بر تأثیر توسعه مناسبات دو کشور بر روند همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کرد و گفت: گام‌هایی هم برای همکاری هشت کشور خلیج فارس به عنوان یک همکاری دسته جمعی برداشته شده است.

تلسکوپ فضایی هابل علی‌رغم از دست دادن یکی از ژیروسکوپ‌هایش، با اتکا به یک چشم باقی‌مانده، به رصد شگفتی‌های کیهان ادامه خواهد داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید ناپایداری‌های سامانه بارشی نسبت به احتمال وقوع سیلاب در ارتفاعات شمالی استان هشدار داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از آغاز عملیات احیای دیوار هزار ساله 12 برجی خرم‌آباد خبر داد.

ساخت و ساز هتل 30 طبقه روی گسل‌های ولنجک به دلیل عدم رعایت قانون در صدور مجوز ساخت این هتل و احداث بیش از 6 طبقه با ورود سازمان بازرسی کل کشور متوقف شد.

جمعیت هلال احمر به‌مناسبت برگزاری کنگره بین‌المللی 2500 شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت در سال جاری، سه جشنواره فرهنگی و هنری با عنوان "سرو سرخ" در بخش‌های "فیلم و نمایش رادیویی"، "شعر و داستان" و "عکاسی، نقاشی و هنرهای تجسمی" برگزار می‌کند.

مزار شهدای اُحُد، مکانی که در آن شهدای جنگ اُحد، به خاک سپرده شده‌اند و زائران به هنگام حضور در شهر پیامبر به زیارت آن می روند.

فرمانده پلیس راه آهن فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف 165 بسته حاوی مواد مخدر جاساز به روش بلع از مسافری در ایستگاه راه‌آهن خبر داد.

مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: در تولید محصولات غیرمجاز آرایشی از مواد اولیه با گرید صنعتی استفاده می‌شود که برای سلامتی به‌شدت خطرناک است.

یک دلال اهدای تخمک می‌گوید: به ازای هر بار برداشت تخمک، به اهداکننده 17 تا 20 میلیون هزینه پرداخت می‌شود! در عین حال وزارت بهداشت به تسنیم اعلام کرد: فعلا اهدای تخمک در مراکز جدید ناباروری ممنوع شده تا چالش‌های حقوقی آن رفع شود.

مرد جوانی به‌خاطر دفاع از همسرش در یک درگیری خیابانی مرتکب قتل شده بود، در دادگاه کیفری محاکمه شد.

کاوشگر چینی Chang'e-6 تصاویری خیره‌کننده از سطح ماه را به زمین ارسال کرد که این تصاویر، مناظر بکر و ناشناخته‌ای از سمت دور ماه را به نمایش می‌گذارند. دانشمندان امیدوارند با بررسی این تصاویر، اطلاعات جدیدی از تاریخچه و ترکیب کره ماه به دست آورند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فعالیت 26 هزار نیروی انسانی و 6 هزار دستگاه آمبولانس در سراسر کشور گفت: استفاده از موتورلانس‌ها در کلانشهرها باعث کاهش مدت رسیدن اورژانس بر بالین بیمار به 9 دقیقه شده است.