دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: در سی و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) 393 هزار و 501 نفر با مترو جابه‌جا شدند.

آخرین آمار زائران ایرانی در سرزمین وحی حاکیست تعداد حجاج کشورمان که تا روز دوشنبه به عربستان وارد شده اند به بیش از 62 هزار نفر رسیده که معادل 70 درصد حجاج ایرانی است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در خصوص ساعت اجرای طرح ترافیک همزمان با تغییر ساعت کار ادارات بر اساس مصوبه هیات دولت، توضیحاتی ارائه داد.

دانشمندان فهرست جدیدی از سیارات فراخورشیدی را منتشر کرده‌اند که شامل بیش از 100 سیاره فراخورشیدی است که در خارج از منظومه شمسی ما وجود دارند. این فهرست با استفاده از داده‌های تلسکوپ فضایی TESS ناسا و رصدخانه W. M. Keck ایجاد شده است.

معاون علمی رئیس جمهور از تداوم اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان و افزایش سهم این شرکت‌ها در GDP تا 15 درصد تا پایان دولت سیزدهم خبر داد. این خبر نویدبخش تحولی بزرگ در اقتصاد ایران و گامی بلند در مسیر دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور است.

رئیس پلیس فتا فراجا، گفت: همزمان با آغاز فصل برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان؛ موضوع تبلیغات فروش یا واگذاری سوالات امتحان نهایی در کارگروه های ویژه عملیاتی پلیس سایبری کشور در حال رصد است.

رئیس ایکوم گفت: طی سال‌های اخیر نگاه موزه‌ها به موضوع افراد دارای معلولیت تغییر پیدا کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در چهلمین کارگروه مبارزه با پولشویی و تروریسم اوراسیا که در "بیشکک" کشور قرقیزستان از رشد 10 درصدی پرونده های تشکیل شده در حوزه پولشویی و فرار مالیاتی در سال گذشته خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با بیان اینکه تعداد 15 بنای تاریخی ثبت شده گیلان در اختیار آموزش و پرورش است، گفت: مدارس بالای نیم قرن قدمت به اماکن گردشگری و بوم‌گردی تبدیل می‌شود.

فرمانده کل انتظامی از برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام در امنیت کامل و بدون هیچ مشکل ترافیکی خبر داد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از اختصاص 14 هزار میلیارد تومان برای پرداخت معوقه فروردین ماه بازنشستگان این سازمان خبر داد.

مصرف آب برای حفظ سلامتی اندام‌های مختلف و تنظیم دمای بدن ضروری است اما نوشیدن آب به ویژه در روزهای گرم سال، اصولی دارد.

با توجه به نیاز شهروندان تهرانی به مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، سالانه به حدود 150 هزار واحد مسکونی احتیاج دارد که در 10 سال گذشته با توجه به رکود و قفل شدن ساخت و ساز به‌طور میانگین سالانه تنها برای 65 هزار واحد پروانه صادر شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان این صندوق برای 44هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط خبر داد.

جانشین فرماندهی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بار ترافیکی منتهی به حرم امام خمینی (ره) در حال حاضر روان است و معابر منتهی به حرم مشکل ترافیکی ندارند.

پزشک مخصوص امام (ره) خاطراتی جالب و شنیدنی از طبابت در محضر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران روایت می‌کند.