دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

جهاددانشگاهی تهران در حرکتی ارزشمند، انحصار تولید چرخ مسی بزرگ را که پیش از این در دست دو شرکت آلمانی و فرانسوی بود، شکست و گامی مهم در جهت خودکفایی صنعتی کشور برداشت.

تاکنون بیش از 76 درصد زائران ایرانی از طریق فرودگاه‌های مدینه و جده وارد سرزمین وحی شده‌اند و تردد آنها بین شهرهای مدینه تا مکه و بالعکس نیز با قطار سریع‌السیر انجام می‌گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران نسبت به بی‌اطلاعی شورای شهر از واگذاری یک زمین 30 هزار متری توسط شهرداری به یکی از شرکت‌های هواپیمایی انتقاد کرد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نحوه معافیت گرفتن به وسیله "کفالت پدر" را تشریح کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به زائران ایرانی بیت‌الله الحرام توصیه کرد که از فرصت حضور در سرزمین وحی برای بالابردن معرفت دینی و ختم قرآن در مسجدالحرام غافل نشوند.

براساس آمار هم‌اکنون تعداد مستمری‌بگیران بهزیستی و کمیته امداد به 6 میلیون و 500 هزار نفر رسیده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از اعمال افزایش جرائم رانندگی از ابتدای تابستان خبر داد.

یک ارگونومیست با بیان این که انجام بازی‌های کریپتویی باعث دو عارضه سندروم تونل کارپال و انگشت ماشه‌ای می‌شود؛ گفت: این بازی‌ها باعث آسیب به اعصاب و انگشتان دست می‌شود.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه با اشاره به وجود یک "رخنه قانونی" که منجر به فراهم شدن امکان خرید ملک توسط اتباع خارجی در کشورمان می‌شود، گفت: متاسفانه دستگاه‌های مربوطه هیچگونه مسئولیت و دستورالعمل و ابزار نظارتی و کنترلی خاصی بر این مسئله مهم ندارند!

482 زائر قشمی در قالب سه کاروان با دو سورتی پرواز از فرودگاه بین‌المللی قشم به سرزمین وحی عازم شدند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: سرپرست شهرداری تهران هنوز مشخص نشده است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با بیان اینکه کودکان اتباع نیز به مانند نوآموزان ایرانی برای ثبت‌نام در کلاس اول نیازمند انجام سنجش سلامت هستند، گفت: سنجش نوآموزان اتباع صرفاً با "کد یکتا" امکان‌پذیر است.

بیش از 300 دانشجو از سراسر ایران در مسابقات دانشجویی کیوست (Qsat) در حوزه ساخت ماهواره به رقابت پرداختند. هدف این مسابقات ساخت 3 نمونه ماهواره مکعبی با کارکردهای متفاوت است؛ سازمان فضایی ایران نیز از این طرح حمایت می‌کند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران درباره فضای آموزشی غیراستاندارد برخی مدارس غیردولتی توضیح داد و گفت: به مدارس برای رعایت استانداردها اخطار می‌دهیم و فرصتی برای رعایت موارد اعطا می‌شود.

هوای تهران در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

دولت سیزدهم در حوزه فضایی اقدامات قابل توجهی انجام داده که از جمله آن تصویب سند 10 ساله فضایی کشور، 12 پرتاب فضایی موفق، دستیابی به مدار 750 کیلومتری، کپسول زیستی و ساخت پایگاه فضایی چابهار است.