چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه 10 میلیون تومانی به مددجویان خبر داد.

«پهنه‌بندی ذخایر میگو در مناطق شمالی خلیج فارس به وسیله یکپارچه‌سازی اطلاعات ماهواره‌ای (دمای سطحی آب و کلروفیل -a) و داده‌های منطقه‌ای در صید گاه‌های استان بوشهر» طرحی است که با حمایت بنیاد علم ایران به پایان رسیده است.

بیست و هشتمین نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی (ژئوماتیک 1403)، از تاریخ 9 تا 12 اردیبهشت سال جاری در حال برگزاری است و پژوهشگاه فضایی ایران با ارائه آخرین محصولات و توانمندی‌های خود در این نمایشگاه حضور دارد.

صابر جباری فاروجی از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد.

معاون وزارت صنعت امارات در بازدید از "آی‌هیت" توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و گفت: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم.

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: تربیت و پرورش نیروی انسانی اثرگذار، نخستین وظیفه ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم است و در این راستا، ترویج، اطلاع‌رسانی و تبلیغ برای جذب سالانه حداقل 2 هزار نفر در حوزه کوانتوم در دستور کار ستاد است.

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تبدیل پسماندهای پلاستیکی غیرقابل بازیافت به سوخت جامد، به کمک رفع معضل پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت آمده است. در فرایند تبدیل این پسماندها به سوخت جامد، نه آب قابل توجهی مصرف شده و نه آلایندگی ایجاد می‌شود.

در جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: برای بیش از 65 هزار و 700 دستگاه وسیله نقلیه اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌های قضایی مربوط به این وسایل نقلیه، به دادگاه انقلاب ارجاع شده‌اند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از رسیدگی این سازمان به بیش از 2 میلیون و 150 هزار پرونده در سال 1402 خبر داد.

کمیساری عالی حقوق بشر بدون توجه به دستگیری 900 تن از دانشجویان و اساتید در آمریکا طی روزهای اخیر سه بیانیه حقوق بشری علیه ایران صادر کرده است!

دانش آموزان پایه نهم باید روزهای پنجشنبه در امتحانات شرکت کنند، آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران درباره برگزاری امتحانات در روز پنجشنبه که مدارس تعطیل است، توضیحاتی داد.

عضو کمیته نهایی‌سازی متن طرح الزام به تنظیم سند رسمی در معاملات مربوط به اموال غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با الزام به تنظیم سند رسمی شاهد یک جراحی حقوقی اقتصادی اجتماعی خواهیم بود.

رئیس قوه قضاییه گفت: خطاب به کلیه مراجع قضایی تأکید می‌کنم که نسبت به آن دسته از آرا که جنبه‌هایی غیر از ابعاد حقوقی و قضایی پیدا می‌کنند، نهایت دقت و توجه را داشته باشند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: خلیج فارس به عنوان شاهراه استراتژیک و منطقه‌ای ژئوپلتیک است و آمریکا تلاش دارد تا منطقه را در اختیار بگیرد و طبیعتاً چنین ادعایی با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: طی دو سال گذشته نیز 29 مجوز به‌منظور تاسیس موزه خصوصی صادر شده و 74 موزه خصوصی تمدید مجوز شدند.