چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

با وجود اهمیت زیاد نقشی که پرستاران در نظام سلامت ایفا می‌کنند زنگ خطر افت کیفیت خدمات درمانی در اثر کمبود پرستار چندسالی است به صدا درآمده و کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری، این روزها به یکی از معضلات جدی نظام سلامت تبدیل شده است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به لزوم تعیین اولویت‌ها در اجرای قوانین حمایت از تولید با نظر تولیدکنندگان گفت: برای جبران کمبود برق و انرژی ابتدا به سمت تولیدکننده می‌رویم اما پاساژهای بسیار بزرگی داریم که شبانه روز در حال مصرف و هدر دادن انرژی هستند.

معرفی شماره تلفن‌های مختلف توسط کم‌توانان و نابینایان در سامانه ثنا، خدمتی است که این افراد می‌توانند با استفاده از آن از خدمات الکترونیک بهره مند شوند.

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی گفت: دانش‌بنیان‌ها که تاکنون تعداد آنها به 10 هزار شرکت رسیده است باید شاخص‌های رشد اقتصادی کشور را تغییر اساسی دهند. هم‌اکنون گردش مالی آنها به 550 هزار میلیارد تومان با 330 هزار نفر اشتغال رسیده است

سخنگوی شورای شهر تهران از امکان تقسیط قبور رزرو شده در بهشت زهرا (س) در بازه زمانی یک ساله خبر داد.

بنا بر مصوبه شورای شهر تهران، قیمت قبر رزروی در بهشت زهرا (س) برای خانواده‌هایی که دارای متوفی هستند از 3 میلیون و 900 هزار تومان در سال 1402 به 15 میلیون تومان در سال 1403 رسید.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) درباره مطالعات آرامستان‌های جدید پایتخت، گفت: در این ارتباط لایحه‌ای به‌زودی به شورای شهر تهران ارسال می‌شود و 4 نقطه از پایتخت برای احداث آرامستان پیش‌بینی شده است.

رئیس دیوان عالی کشور درباره عملکرد دفاتر شعب دیوان عالی کشور گفت: عملکرد برخی دفاتر قابل تقدیر است اما در برخی موارد نقصان و ضعف‌هایی مشاهده می‌شود.

ظاهراً با مراجعه به سامانه ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب، پس از وازیر مبلغ 500 هزار تومان از سوی خبرنگاران، مبلغ 400 هزار تومان نیز به عنوان بن خرید کتاب در اختیار خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار می‌گیرد!

معاون سازمان سنجش گفت: هفته آینده انتخاب رشته کنکور فرهنگیان انجام می‌شود. نتایج اولیه کنکور فرهنگیان به صورت سه برابر ظرفیت در اواسط خرداد اعلام خواهد شد و نتایج نهایی باید قبل از انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام شود‌.

در پی قطعی شدن برخی احکام پرونده‌های قضایی صادق زیبا کلام، این فرد جهت اجرای احکام صادره وارد زندان شد.

وزیر بهداشت با اشاره به آغاز تزریق دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک در هفت استان کشور گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در تمام مراکز دولتی وابسته به وزارت بهداشت انجام می‌شود.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران گفت: مصاحبه‌ای که از من پخش شده حتی اگر به صورت ناکامل در خبرگزاری ایرنا می‌دیدند متوجه می‌شدند که تیتر با آنچه بنده گفته‌ام تفاوت‌ها دارد؛ هر نماینده‌ای می‌تواند صفرتاصد قرارداد شهرداری تهران با چین را ببیند.

عضو شورای شهر تهران در ارتباط با نحوه پرداخت ویعه مسکن به برخی از مدیران شهری گفت: در این ارتباط لازم است شهرداری تهران توضیحات کاملی را نسبت به نحوه انتخاب افراد و سازوکار پرداخت این ودیعه توضیحاتی را ارائه کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف احتکار بیش از 55 تن برنج خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از 4 میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

رئیس سازمان غذا و دارو از داروهای IVIG و آلبومین به عنوان پرهزینه‌ترین داروهای بیمارستانی یاد کرد و گفت: این داروها کمبود ندارند اما به دلیل تجویز غیرمنطقی همواره احساس کمبود داریم.