پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به افزایش خطوط مترو در پایتخت اشاره کرد و گفت: ایستگاه‌های مترو در خطوط 6 و 7 را در این دوره تکمیل کرده و حدود 50 ایستگاه آماده شد، همچنین عملیات خط 10 هم آغاز شده است.

همزمان با راهپیمایی روز جهانی قدس، شرکت واحد اتوبوسرانی و مترو تهران از آمادگی مجموعه‌های خود برای ارائه خدمت‌رسانی در روز قدس خبر دادند.

عباس میر جانشین کلانتری 11 چابهار به شهادت رسید.

وام خرید مسکن برای نخبگان به 2 میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن به 500 میلیون تومان افزایش یافت. مشمولان بهره‌مندی از وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان چه کسانی هستند؟

مردان جوانی که اقدام به ربودن شریک‌کاری سابق خود در خیابان تهرانپارس کرده بودند، با هوشیاری پلیس دستگیر شدند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: 3 هزار و 500 راننده تاکسی بالای 70 سال که در طرح بیمه تکمیلی تاکسیرانان ثبت نام نکرده بودند، را شناسایی و بیمه کردیم.

دبیر ستاد فناوری نانو گفت: یکی از دغدغه‌های حوزه سلامت، تشخیص سریع و ارزان است که در سال 1403 به دنبال پرداختن به این موضوع هستیم. در میکرو، بر ابزارهای تشخیص بر بالین تمرکز داریم که از فناوری‌نانو فاصله داشته و در مقیاس میکرو قرار دارد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به انجام بیش از 290 هزار مأموریت توسط اورژانس 115 کشور طی تعطیلات نوروزی گفت: در این بازه زمانی 328 خانم باردار در حین انتقال به مراکز درمانی زایمان کرده‌اند.

رئیس پلیس راهور تهران تمهیدات ترافیکی روز قدس در پایتخت را تشریح کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس در یادداشتی جالب‌ترین مأموریت‌های پلیس در نوروز 1403 را عنوان کرد.

یک مؤسسه مطرح بین‌المللی، فهرستی از 10 روند فناوری استراتژیک برتر را که سازمان‌ها باید در سال 2024 مورد توجه قرار دهند، اعلام کرد.

همزمان با فرا رسیدن روز جهانی قدس پویش فرهنگی "من لشگر قدسی‌ام" با قاب‌هایی از شهدای راه قدس در فضای شهری پایتخت اجرا شد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به آمار کشته و مصدومان تصادفات نوروزی گفت: استاندارد بودن اتومبیل‌ها توسط خودروساز‌ها باید مورد توجه جدی قرار گرفته و عوامل انسانی، ایمنی مسیر و جاده که در آمار تصادفات رانندگی تاثیرگذار است، باید آسیب‌شناسی شود.

بنیاد ملی علم ایران از طرح یک دانشمند ایرانی با عنوان «واکاوی زمانی و مکانی آلبدوی ایران با بهره‌گیری از داده‌های سنجش از دور» حمایت کرده است که از داده‌های سنجش از دور برای مکان‌یابی احداث نیروگاه خورشیدی استفاده می‌کند.

همزمان با فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس و نیز تشدید جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه، پویش مردمی "لشکر قدس" در فضای مجازی تشکیل شد.

معاون شهردار تهران در یادداشتی نوشت: رژیم صهیونیستی با حمله ناجوانمردانه به خانه سفیر و کنسولگری ایران در سوریه بر خلاف تمام قوانین بین‌المللی به زعم خودش یک پیام به جمهوری اسلامی ایران داد که حملات گروه‌های مقاومت را از چشم ایران می‌بیند.