پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از 710 هزار داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403 خبر داد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، تهران، قم، البرز و آذربایجان غربی برای ساخت مدرسه نیاز به توجه بیشتری دارند.

کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو نسبت به مسمومیت با قارچ‌های سمی در طبیعت هشدار داد.

شهردار منطقه 2 شهر تهران از آغاز طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در این منطقه خبر داد.

مدیرکل دفتر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت علمی با اشاره به افزایش 100 هزار میلیارد ریالی ظرفیت صدور ضمانت‌نامه در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور گفت: در این مسیر از صندوق‌های مستقر در مناطق کمتر برخوردار نیز حمایت مناسبی صورت گرفته است.

یک کارشناس محیط زیست با اشاره به تنفس هوای پاک در تعطیلات نوروز گفت: تنفس هوای پاک به دلیل خروج حدود یک میلیون خودرو از تهران بود که این موضوع به خوبی نقش خودروها را در آلایندگی پایتخت نشان می‌دهد.

موشک ماهواره‌بر Long March-2D، ماهواره سنجشی Yaogan-42 01 را به فضا پرتاب کرد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از تردد روان در جاده‌های کشور خبر داد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ضمن رد هر گونه قطع درخت در بوستان قیطریه برای ساخت مسجد گفت: مساجد در محدوده‌های فاقد درخت ساخته می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو از برنامه تولید داروی بیماران SMA در سال جاری خبر داد و گفت: با وجود این‌که اثربخشی داروهای مذکور در مرحله مطالعه و تحقیقات بالینی است اما امسال امکان تولید صنعتی این داروها را پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از ثبت‌نام 63 هزار حامی طرح اکرام ایتام و محسنین در ماه رمضان خبر داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در تعطیلات نوروزی بخش اورژانس و درمان به صورت 100 درصدی فعال بود و بیش از 4 میلیون ویزیت و 150 هزار عمل جراحی انجام شد.

سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اعلام کرد: روز جمعه همزمان با روز جهانی قدس همه میادین و بازارهای میوه و تره‌بار پایتخت تعطیل است.

مأموریت ماه‌نورد آرتمیس 3 ناسا که سال 2026 به ماه می‌رود، ایجاد یک گلخانه مصنوعی و پرورش گیاه در کره ماه است.

رئیس پلیس راه فراجا از اتمام طرح نوروزی پلیس راهور خبر داد و گفت: متاسفانه از 24 اسفند تا 14 فروردین 100 هزار تصادف رخ داده است که در این تصادفات 813 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.