پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد: در طرح سلامت نوروزی طی بازرسی‌های وزارت بهداشت از واحدهای صنفی، یک میلیون و 730 هزار و 80 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم‌سازی شده است.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از طریق نهادهای بین‌المللی و داخلی محاکمه و مجازات عاملان حمله به کنسولگری ایران در دمشق را پیگیری می‌کند.

سوءهاضمه به مجموعه مشکلات مختلف گوارشی از جمله احساس پری شکم، نفخ، درد در قسمت فوقانی شکم، سوزش سر دل، بازگشت اسید معده یا ترش کردن گفته می‌شود که علل اصلی آن می‌تواند تغییر عادات غذایی، پرخوری، مصرف مصرف غذاهای چرب، سرخ کردنی و ادویه دار است.

حالا مشاهده آخرین وضعیت دوستان در شبکه‌های اجتماعی جای خود را به ویدیوهایی از افراد غریبه داده که شبیه تلویزیون است. پست‌های عمومی به طور فزاینده‌ای به گروه‌های بسته در پیام‌رسان‌ها منتقل می‌شود. شبکه‌های اجتماعی در حال تحول هستند و...

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا درباره استان‌های پرحادثه فوتی گفت: استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان بیشترین آمار را داشته‌اند.

در حالیکه در آخرین روز تعطیلات عید نوروز قرار داریم، خوشبختانه هیچ موردی از تلفات یوزپلنگ در محور عباس‌آباد میامی نداشتیم؛ این امر به دلیل تدابیر ویژه و مشارکت مردم با سازمان حفاظت محیط زیست و حضور داوطلبانه دوستداران محیط زیست در این مسیر میسر شد.

همزمان با روز طبیعت، بوستان‌های تهران تا بعد از افطار میزان شهروندان تهرانی خواهند بود و افطاری ساده در برخی از بوستان‌های تهران توزیع می شود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه اوج خروج خودروها در تهران مربوط به روزهای ابتدایی سال جاری بوده است، گفت: براساس آمار 950 هزار خودرو از تهران خارج شدند که هنوز 600 هزار خودرو به تهران بازنگشته‌اند.

معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: بعد از انقلاب در تهران تنها دو هتل ساخته شده و یکی از دلایل ساخته نشدن هتل در شهرها، بالا بودن عوارض شهرداری است و این امر سبب شده که کسی به سمت هتل‌سازی نرود.

با تجزیه پسماندها در محل‌های دفن زباله (لندفیل‌ها) گاز گلخانه‌ای بسیار قوی به نام "متان" آزاد می‌شود؛ نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که انتشار گاز متان از لندفیل‌های کشور آمریکا برابر با آلایندگی 23 میلیون خودرو گازسوز است!

تلاش‌های مختلف برای حذف کنکور حداقل در یک دهه گذشته راه به جایی نبرده است؛ افزایش سهم معدل امتحانات نهایی در پذیرش دانشگاه‌ها باعث شده که برخی کارشناسان امر مدعی شوند: حتی یک درصد تأثیر قطعی معدل در پذیرش دانشگاه‌ها ظلم به داوطلبان است!

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه 6 شهر تهران گفت: در راستای نوسازی ناوگان فرسوده، اواخر سال گذشته 25 دستگاه اتوبوس جدید وارد خطوط منطقه شد و در سال جاری نیز حداقل 75 دستگاه اتوبوس دیگر جایگزین اتوبوس های فرسوده خواهد شد.

همزمان با فرا رسیدن بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت ابوالایتام حضرت علی (ع)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هدیه‌ای 500 هزار تومانی به حساب حدود 200 هزار نفر از ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سراسر کشور واریز کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌های شهر تهران با بیان اینکه سال جاری، سال طلایی در حوزه حمل و نقل به ویژه در حوزه اتوبوسرانی خواهد بود، گفت: جمعاً 5000 دستگاه اتوبوس برقی به اتوبوس‌های تهران اضافه می‌شود و شهروندان می‌توانند یک نفس راحت بکشند.

با پایان یافتن تعطیلات نوروزی؛ دوربین‌های ورود و خروج خودروها به محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از سه‌شنبه (فردا 14 فروردین‌ماه) روشن خواهند شد.