پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: براساس آمار غیررسمی 20 هزار دستفروش در تهران فعالیت می‌کنند.

به دنبال قتل یک پیرمرد بازنشسته با 9 ضربه چاقو در سعادت‌آباد آباد یک سناریوی جنایی مقابل تیم تحقیق قرار گرفت.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست از اتمام موفق 9 طرح مورد حمایت ستاد و پیگیری طرح رصدخانه ملی آب با همکاری شرکت مدیریت منابع آب ایران خبر داد.

دانش‌آموزانی که مهر سال 1403 وارد پایه اول دبستان می‌شوند حتماً باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند، نوبت‌گیری این طرح آغاز شده و پایان آن اردیبهشت ماه است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: در طرح ترافیک سال 1403، خودروهای برقی و هیبریدی در صورت ثبت خودرو در دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری، معاف از پرداخت عوارض طرح ترافیک و آلودگی هوا هستند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشکل‌سازی برای ورود واگن‌های چینی به کشور گفت: متاسفانه در مجموعه وزارت کشور همکاری لازم برای ورود این واگن‌ها تا این لحظه انجام نشده و امیدواریم با ورود وزیر کشور مشکل ایجاد شده رفع شود.

رئیس پلیس ترافیک شهری گفت: یک میلیون مسافر هنوز به شهرهای خود بازنگشته‌اند که از این تعداد 600 هزار نفر تهرانی هستند که هنوز به پایتخت برنگشته‌اند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی شهر از اولویت‌های مهم شهردار تهران است.

دوازدهم فروردین ماه، یک داروساز شیرازی به دلیل عدم ارائه دارو بدون نسخه توسط بیمار با چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه صورت و دست آسیب دیده است.

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به مسئولیت شهردار تهران به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در موضوع آسیب‌های اجتماعی گفت: علی‌رغم این مسئولیت هنوز اقدامی در خصوص ساماندهی کودکان کار بر سر چهارراه‌ها انجام نشده است.

سلیمی می‌گوید: جریان غربیِ «عبور از خانواده» و سنتیِ «بازگشت به خانواده» گفتمان‌های ناقصی در نگاه به «خانواده» هستند که به طرز عجیبی بحث درباره مشارکت اجتماعی زنان را به انسداد می‌کشند. راه حل جامع محصول سنتز این دو گفتمان یعنی همان الگوی سوم است.

یک خفاش انگشت دراز در روز می‌تواند 1000 پشه را شکار کند و نقش مهمی در کاهش جمعیت آنها داشته باشد.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز از ساخت مسجد در بوستان قیطریه حمایت کردند.

رئیس پلیس راه فراجا از ثبت 97 هزار و 189 تصادف در ایام نوروز خبر داد و گفت: متاسفانه 769 نفر در تصادفات جان خود را در تصادفات از دست دادند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان در صورت کسب شرایط هر 4 سال ارتقای رتبه دارند، گفت: طرحی را دنبال می‌کنیم که از مهر 1403 اجرا خواهد شد و براساس آن حق‌الزحمه ساعات اضافه تدریس معلمان دو برابر خواهد شد.

سرپرست اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: هر نوزاد ماهانه تا سقف 10 قوطی شیرخشک را با نرخ یارانه‌ای دریافت می‌کند.