پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

در حال حاضر "توسعه کشاورزی بی‌ضابطه و فاقد آمایش سرزمینی" در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، "متهم ردیف اول مرگ دریاچه" است و تا زمان حل این مشکل، هرگونه آبگیری تنها مسکنی برای التیام دردهای دریاچه خواهد بود.

رئیس سازمان بازرسی به موضوع نوسازی ناوگان‌های این مجموعه اشاره کرد و گفت: مسائل و مشکلات برای این امر در حال رفع است و به طور حتم با این اقدام تحول زیادی در حوزه خدمات‌رسانی ایجاد خواهد شد.

سرپرست اداره کل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: ارزش صادراتی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل در سال 1402 به 12 میلیون و 900 هزار دلار رسیده است.

مسافران نوروزی و گردشگران در ایام نوروز می‌توانند با حضور در امکان تاریخی، گردشگری و بوستان‌های شهر تهران از ویژه‌برنامه‌های در نظر گرفته شده استفاده کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از ثبت نخستین فوتی در تصادفات پایتخت خبر داد و گفت: این پسر 34 ساله راننده یک خودروی پژو بوده است که به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه جان خود را از دست داده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: از 24 اسفندماه تا به امروز (6 فروردین) متاسفانه 469 نفر جان خود را در تصادفات از دست دادند و 12 هزار و 528 نفر هم در تصادفات مصدوم شدند.

آزادراه شهید شوشتری به طول 9.6 کیلومتر در جنوب شرقی تهران را می‌توان یکی از پروژه‌های مهم مدیریت شهری در این دوره نام‌برد پروژه‌های که می‌تواند با بهره‌برداری از آن بار ترافیک در این محدوده را کاهش دهد.

هوای امروز شهر تهران در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

دارندگان شناسنامه‌های جلد قرمز و قدیمی برای تعویض شناسنامه قدیمی می‌توانند به ادارات ثبت احوال سراسر کشور (به دفاتر پیشخوان) نسبت به تنظیم درخواست صدور شناسنامه المثنی به لحاظ فقدان یا از بین رفتن آن، اقدام کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پایش رودخانه مرزی ارس از جمله دغدغه‌های ما بود که در این خصوص سند دو جانبه ایران و ارمنستان در بیست و پنجمین نشست مشترک برای پایش رودخانه مرزی ارس تنظیم و به امضای طرفین رسید.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی به همه مناطق اعلام آماده‌باش کرده‌ایم و در بوستان‌های بزرگی مانند نهج‌البلاغه و جوانمردان اعلام کردیم که اطراق صورت نگیرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: نزدیک به 3 هزار متخلف با جرم "شروع به شکار" در سال 1402 دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی از تصویب نرخ جدید تعرفه‌های خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی در جلسه هیئت دولت خبر داد.

ستاره‌شناسان عظیم‌ترین ابرخوشه جهان را کشف کردند که وسعت حیرت‌انگیز آن 360 میلیون سال نوری است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از احیا و جلوگیری از تعطیلی 604 واحد تولیدی طی 11 ماهه سال گذشته با ورود این سازمان خبر داد.

متهمان جوانی که اقدام به ربودن زن جوان بخاطر انتقام‌جویی در شادآباد کرده بودند، با هوشیاری پلیس دستگیر شدند.