پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

بنا بر هماهنگی‌های صورت گرفته، فاز نخست آرامستان جدید پایتخت در سال جاری در یکی از پهنه‌های تهران آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از اتصال دو محله اسلام‌آباد و ده‌ونک با یک پل خبر داد.

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ از فوت 11 نفر در تصادفات پایتخت طی 7 روز سال 1403 خبر داد.

آبشار خروشان و بی‌همتای بیشه زیباترین طبیعت هستی را در دل خود جای داده‌است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 43 قرار گرفته و کیفیت هوای پایتخت پاک است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا روز دوم فروردین، حدود 700 تن مواد غذایی فاسد کشف شد. همچنین 2300 واحد صنفی متخلف پلمب شده است.

وزیر ارتباطات از احتمال تست کپسول زیستی یک تُنی با قابلیت حمل موجود زنده و انسان در حوزه زیست فضا در سال 1403 خبر داد.

شهردار منطقه 12 تهران گفت: رفع خلاهای قانونی، بازنگری طرح تفصیلی و افزایش حس تعلق ساکنان محلات تاریخی واقع در بافت فرسوده در راستای عدم تبدیل محلات تاریخی به محدوده های بی‌دفاع شهری در منطقه 12 به طور جد در دستور کار مدیریت شهری است.

یک شرکت دانش‌بنیان مودم‌های قرائت از راه دور کنتورهای برق را ساخته است که بر روی تابلوکنتورها نصب می‌شود و با این محصول دیگر نیازی به مراجعه حضوری مأموران قرائت کنتور نیست.

مسئول اجرای طرح سلامت نوروزی با اشاره به انجام بیش از 121 هزار ماموریت اورژانسی، از معدوم‌سازی بیش از 736 تن مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی خبر داد.

چین روز پنجشنبه گروهی از ماهواره‌ها را به فضا فرستاد؛ این ماهواره‌ها عمدتاً برای نظارت بر جو و محیط فضایی، پیشگیری و کاهش بلایا و آزمایش‌های علمی استفاده خواهند شد.

نخستین قطار شهری که به طور مستقل با نیروی هیدروژن ساخته شده است، آزمایشی را با سرعت 160 کیلومتر در ساعت در 21 مارس 2024 به پایان رساند.

با اجرای طرح نوروزی 1403 هلال‌احمر، در 8 روز گذشته به بیش از 884 هزار نفر خدمات‌رسانی شده است. همچنین براساس آمارهای به دست آمده، میزان حوادث ساحلی بویژه در سواحل بوشهر نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

جهاد دانشگاهی از 26 کلان طرح فناورانه در سال 1402 حمایت کرده است که 8 طرح فناورانه در حوزه علوم پزشکی، 8 طرح فناورانه در حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، 6 طرح فناورانه در حوزه فنی و مهندسی و علوم پایه و 4 طرح نوآورانه در حوزه علوم انسانی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: جان‌باختگان حوادث نوروزی به 321 مورد رسید.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از یکطرفه شدن جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال از صبح 4 فروردین خبر داد.